Jag funderar på att lägga till avelsverksamhet och förädling (dvs köpa hästar, utbilda och sen sälja dyrare) till mitt företag, i liten skala. Typ 1-2 avelsston och en hästförsäljning vartannat år eller så. Verksamheten nu består av hästmassage och går med vinst.
Är det någon som har erfarenhet av hur skatteverket ställer sig till sådant? Jag vet ju att det är lite kinkigt med hästverksamhet.
Jag har försökt läsa på skatteverkets hemsida men tycker det verkar lite luddigt. Det finns ju absolut ett vinstsyfte, jag tänker sälja hästarna jag fött upp framöver. Sen vet jag att det är svårt att få nån rejäl vinst, men företaget borde gå på plus, om än ganska lite.
Nån som vet eller har nån bra tanke kring detta? Jag är ny på forumet!
Är det någon som har erfarenhet av hur skatteverket ställer sig till sådant? Jag vet ju att det är lite kinkigt med hästverksamhet.
Jag har försökt läsa på skatteverkets hemsida men tycker det verkar lite luddigt. Det finns ju absolut ett vinstsyfte, jag tänker sälja hästarna jag fött upp framöver. Sen vet jag att det är svårt att få nån rejäl vinst, men företaget borde gå på plus, om än ganska lite.
Nån som vet eller har nån bra tanke kring detta? Jag är ny på forumet!