Elanor

Trådstartare
Brukar det inte finnas en årlig tråd om avel? Nåväl, nu finns det.
Har ni några ston som ska betäckas/är betäckta i år? Vilka hingstar har ni använt? Jag och syster planerar att betäcka våran gula paintmärr, om det blir i år eller nästa är inte helt bestämt än (Jag vill i år, men så ska det ju finnas pengar också..)

Sv: Avel 2013

Jag ska betäcka mitt stl nästa år med steady Big chex. Men jag kommer följa den här tråden med intresse!

Fråga: En bekant köpte två språng med en hingst från USA, men stoet tog sig på första insemineringen, så nu erbjöd hen sig att sälja det andra språnget. Kan man göra så? Jag tänker att hingsthållaren registrerar vilket sto språnget skall gå till, och då kan man inte sälja det i efterhand?

/Nybörjare

Det beror helt på vad hennes kontrakt med hingsthållaren/ägaren säger. I regel måste man ha ett skriftligt godkännande från hingsthållaren/ägaren.

Kontrakten i USA är extremt noga utformade dessutom, eftersom dom måste skydda sig till höger och vänster mot stämningar och liknande.

Så det är nog bäst att hon kollar sitt kontrakt och oavsett får ett OK från hingstägaren först.

Tack! Det var det jag misstänkte :)
Det blir nog inte så att vi köper det språnget ändå.. Vågar inte ens fråga hen vad det kostar ;) haha! Just nu är jag inne på Montana Tough Diamond, någon som vet mer om honom?

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
490
Senast: Nikan
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
886
Senast: Piaff
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 563
Senast: mars
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 206
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve