Etoile

Trådstartare
Visst är det så att man inte rider en omhoppning i avd. B?
Finns det några andra skillnader i jämförelse med avd. A? (Förutom att avd. A är för "vuxna" hästar)..
Hur vet man om en tävling även har avd. B klasser?
Jag trodde att de flesta hade det.. men när jag kollade på proppar, på Svenska ridsportförbundets hemsida, hade bara vissa tävlingar med avd. B i sina proppar.. Har bara dom tävlingarna avd. B då, eller har dom andra bara "struntat" i att skriva att de även har avd. B klasser?

Sv: Avd. B?

Kolla vad det står för bedömning om det inte uttryckligen står avd B.
står det ex A:0/A:0/A gäller det sista Aet för avd B

avd B går alltid som bed A, dvs alla felfria inom tiden får rosett

Sv: Avd. B?

och de flesta ställen ska ha avd B, men det finns vissa undantag, tex högre klasser har inte det eftersom de unga hästarna inte får starta där, klasser som bara är öppna för en viss 'årskull', klasser med bedömningar som derby osv kan det hända att avd B inte finns med på. Ring och fråga klubben i fråga det kan ju vara så att de glömt det eller att det har en bra anledning till att inte ha avd B. Men en 'normal tävling' på tillåtna höjder skall ha avd B.

Och nej det är ingen omhoppning i avd B, endast grundomgång och felfria eller de med minst antal fel beroende på antalet placerade får rosett (bed A)

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 080
Senast: zarmino
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 609
Senast: Lavinia
·
L
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 405
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Katt Hejsan! Har försökt hitta själv, men skriver ut här för lite hjälp och tips från andra kattälskare som kanske har bra koll! Jag söker...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
4 842
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar