Avd B - 7 år

M

Muffe

Hur är det nu igen (inte tävlat på länge o inte tillgång till TR för tillfället).

Sto 7 år till våren, ej tävlad tidigare och har haft ett föl. Får hon då starta Avd B eller ska hon direkt in i Avd A?

Sv: Avd B - 7 år

TR-ändring för i år "Alla ekipage har rätt att starta i avd B" Men har man startat avd B i nån klass får man inte starta avd A under samma tävling/meeting. Tvärtom går bra. A först och B sen.

TR-ändring för i år "Alla ekipage har rätt att starta i avd B" Men har man startat avd B i nån klass får man inte starta avd A under samma tävling/meeting. Tvärtom går bra. A först och B sen.

Ok, tack för svar! Då innebär det att jag under våren skulle kunna starta Avd B och sen när vi har våra felfria rundor gå över till Avd A? Eller behöver jag inte ha 2 felfria rundor för att flytta upp till Avd A nu efter TR ändringen/pga av hästens ålder?

Om hästen är 7 år eller äldre så behöver den INTE två felfria rundor. Är den däremot 6 år så får den starta i avd A efter två felfria rundor i samma klass eller högre. 4- och 5 åriga hästar får inte starta i avd A.

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 027
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 421
Senast: hhere
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
717
Senast: tara
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
690

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar