Avd A i en klass och avd B i nästa??

Sv: Avd A i en klass och avd B i nästa??

nej det får man inte....hästen måste starta i samma avdelning under hela tävlingen.

men om hästen inte var unghäst så kan du ju inte starta i avd B i någon av klasserna?! om den är 7 år och uppåt vill säga:angel:

Men de är väl ändrat från i år eller så? Tyckte jag såg i TR ändringarna att vilken häst som helst får starta i avd B, men att man inte får hoppa mellan avd under en tävling.

Jo, du får visst starta i avd A i en klass och avd B i nästa! Men det måste vara i den ordningen, dvs du måste börja med avd A och avsluta med avd B. Så fort du ridit avd B på en tävling/meeting får hästen bara starta avd B sedan.

Står i TR III mom 373.

Jo, du får visst starta i avd A i en klass och avd B i nästa! Men det måste vara i den ordningen, dvs du måste börja med avd A och avsluta med avd B. Så fort du ridit avd B på en tävling/meeting får hästen bara starta avd B sedan.

Står i TR III mom 373.

Jag satt faktiskt precis och letade upp det på ridsport.se. Tolkade det precis som dig att jag borde få rida avd A i första och avd B i andra men nu har jag iallafall anmält till två avd B. Spelar ingen större roll när man ändå bara ska ut för att träna.
Då behöver jag dessutom inte åka hemifrån så okristligt tidigt när jag har ca två timmars körning.

så man får starta i avd B även om hästen är 7 år eller över?:confused:
det var en i stallet som fick starta i avd A i första o sedan avd B i andra.

tycker det är bra, eftersom att hästen kan ju vara väldigt orutinerad även om den är lite äldre.;)

Jaa, det är jättebra. Även om man som ryttare borde kunna hålla sig från att rida fort i en ev omhoppning så känner iallafall jag mig själv tillräckligt väl för att veta att tävlingsinstinkten tar över och jag gärna rider alldeles för fort.
Min häst är åtta år, har gått ett par 1.10 men knappt hoppat banhoppning alls under det senaste året så jag räknar honom rutinmässigt som en fyraåring.

Liknande trådar

Tävling Sitter och tittar på V75 och i avd 3 så körs häst med nummer 1 av en idiot. Och studion går BANANAS och skäller i 5 min om hur korkad...
Svar
3
· Visningar
1 626
Senast: BornAgain
·
Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
840
Senast: Fiorano
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
603
Senast: Mli
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
939
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix