Avbeställa order när man inte kan få hela.

FadeAway

Trådstartare
Beställde två täcken på en rea. Affären har gjort en miss och nu finns inte ena täcket kvar. De vill skicka ena och jag anser att då kan jag likväl köpa det i valfri butik här nere. Jag fick orderbekräftelse under tisdagen och nu finns som sagt inte längre täcket i min storlek. Min mor som beställde senare under samma dag fick sitt skickat igår. Butiken går givetvis inte att få tag på än på några timmar. Vad gör man förutom att aldrig mer handla där? :grin:

Sv: Avbeställa order när man inte kan få hela.

Om det är via postorder/internet har man rätt att ångra sin beställning inom 14 dagar. Se distanshandelslagen.

Ja men likväl åker jag på att betala portot då. ;) Jag tycker mest att det är orimligt att det tar dem två dygn att inse att varan inte finns inne efter att beställningen är mottagen. De hävdar att de kan bli missar då de även har butik men min vara är beställd fyra timmar innan butiken öppnar.

Mamma som beställde efter mig fick sitt sånt täcke idag. Däremot har de nollat ett av täckena lagt till det ett annat pris. :confused:

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 391
Övr. Barn För bara några dagar sedan ringde socialen och berättade att de fått in orosanmälan för vår dotter. Dels tror jag det handlade om att... 4 5 6
Svar
113
· Visningar
21 549
Senast: Amha
·
  • Låst
Tjatter Välkommen till Halloween Hollow! Platsen där det ena kvarteret pyntas mer skräckinjagande än det andra. Varje år hålls en tävling där... 49 50 51
Svar
1 003
· Visningar
29 454
Senast: Niyama
·
Anläggning Min sambo kom hem igår och frågade mig: "Vill du ha en ny mobil eller en sadelkammare i stallet?" :rofl: Självklart valde jag...
Svar
14
· Visningar
4 055
Senast: spinxx
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka