Avancerad filhanterare

Basilika

Trådstartare
Är det någon som känner till en filhanterare eller något som t ex kan byta namn på flera filer samtidigt?
 
Vet inte precis vad du vill byta till, men byta filer på många filer samtidigt funkar utmärkt i dos!

Öppna ett dos-fönster och ställ dig i den katalog där filerna ligger.

Du byter ju katalog med komandot cd

Beroende på vad du vill byta så skriver du t.ex

ren *.doc *.old Byter namn på alla filer som slutar på doc så att dom slutar på old.

Det funkar likadant om man ska byta innan . men det kan ju strula till sig med namnen eftersom ingen fil får heta samma sak (i samma mapp)

Vill man byta namn på alla mittdokument.doc som det finns många olika versioner av i olika undermappar skriver man ren mittdokument.doc dittnyanamn.pil /s

Annars finns det en avancerad filhanterare som heter Norton Commander, men den är inte gratis.
Finns dock säkert på DC eller liknande.

Finns säkert fler varianter än den med!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags att köpa en ny puls- träningsklocka men vet inte riktigt vilken jag ska köpa. 😅 Tänkte att ni kanske har några tips. Jag löptränar...
Svar
9
· Visningar
361
Senast: Shpongle
·
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
974
Senast: Kirre
·
IT & mobiler Jag är så less på den sida som kommer upp när jag startar hemmadatorn. Denna sida kom upp vid datorbyte. Alla dessa rutor som kommer om...
Svar
3
· Visningar
324
Senast: Shaggy
·
Kropp & Själ Ett av mina barn, snart 17 har bytt förnamn, det går riktigt bra för oss här hemma att komma ihåg att använda rätt namn och vi jobbar...
2
Svar
26
· Visningar
2 833
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp