Australien

M

mickelina

hej! är det någon här som har jobbat med galopp i australien? hur fick ni jobbet? hur fixade ni boende osv har en massa andra frågor oxå, så behöver verkligen kontakt med någon som varit där.

Sv: Australien

Hej har aldrig varit där själv, men mitt tips är att kolla runt med folk här i Sverige för de finns säkert nån som känner nån som har kontakter. Galoppen är ju enorm där så det lär ju inte vara svårt att få ett jobb, men däremot viktigt att du hamnar hos en bra tränare (som någon rekomenderat). Tränarna brukar antingen ha lägenheter vid/på gården eller möjlighet att fixa boende åt en. Lycka till

ok det låter ju bra om dom kan fixa boende, jag har ev en kontakt som kanske kan rekommendera någon tränare så nu behöver jag väl bara ta mod till mig. tack för svaret

eller finns det något annat varmt land som ni kan rekommendera?

http://www.stablemate.net.au/
Testa den här länken....har själv varit inne på att skippa vintern och passa på att lära en massa nytt.

Den här organisationen kan fixa jobb, boende och visa så att det bara är att köpa biljett och åka iväg....

Bernita Hedman, har jobbat med galopp i Australien fråga henne!

Hej!

Jag har varit i Australien och jobbat på Lindsay Park Racing Stable i Euroa som stablehand! Stallet i Euroa inriktar sig på att starta upp hästar efter vila, inridning av unghästar & uppfödning.
Lindsay Park är stora och har fler stall i Oz, som jag har förstått det är de bland de största och mest välkända. Seriös arbetsgivare, vit lön och boende ingick där jag var. =) Flera år sen nu, så minnet sviktar men tror jag fick c:a 2000:-/vecka efter skatt+ boende.
Kolla in http://www.lindsaypark.com.au/
Är du intresserad av Euroa, ring eller maila Warren Sutton som är föreståndaren! Helt reko kille!

Har även varit i kontakt med Stablemate, de är också välkända för att vara en mycket seriös förmedling i Oz!

Det finns även rätt dåliga stall i Oz råkade personligen ut för ett när jag hittade ett jobb på ett litet privatstall som trackrider. Som tur var tog jag mig därifrån snabbt men de blåste mig på 3 månaders lön, så var försiktiga!! :mad:

Go for it! Fick en fantastisk upplevelse!! :bump:

Liknande trådar

Hundhälsa De flesta vet men om inte. Jag bor i norra Queensland i Australien. För 1.5 r sedan blev sambon och jag med hund. En "på pappret" 75%...
Svar
9
· Visningar
1 506
Senast: Jeps
·
Skola & Jobb Det kan vara så att jag har jobb på gång som allt-i-allo/vaktmästare. Idag var jag där för andra gången och träffade killen som ska...
Svar
10
· Visningar
963
Senast: Cambrie
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 214
Senast: malumbub
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
681
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?