Australien eller USA?

Idas

Trådstartare
Jag och min pojkvän planerar en resa på cirka 1 månad i februari/mars.

Valen står mellan Australien eller USA.
I USA har vi isåfall tänkt oss en vecka i New York och tre veckor på Västkusten där vi bilar (San Francisco - Grand Canyon - Los Angeles - San Diego)

I Australien har vi en vän som kommer vara och arbeta vid den tiden och kommer isåfall resa runt lite i landet med honom, men även resa runt på egen hand.

Sååå.. Vad hade ni valt? Är det "värt" att åka till Australien en månad eller behöver man mer tid (Det tar ju ändå nästan 3 ggr så lång tid att flyga)? Var är det billigast att leva? Hjälp! :D

Personligen hade jag åkt till Australien, men jag har släkt där så är partisk :D

Var där i juli förra året så det var inte så tokvarmt som det är om du åker i februari/mars. Maten där är dyr men ska man shoppa (kläder) så är det billigt och bra - eller var då när vi var där. Har inte varit i USA så kan inte säga något om det men ah, man ser ju inte kängurus hoppa över vägen där i alla fall :P

Australien helt klart :love:

Har varit där 4 gånger och varje gång tänker jag att jag aldrig ska åka hem.

Är också lite partisk, har släkt där :angel: Men västkusten är suveränt fin och Uluru får ni såklart inte heller missa ;)

@Sleepan Har du någon motivering? :D

Haha. :D
Nä men jag har spenderat tre månader där och älskade varje stund!

I USA var jag bara i Las Vegas och LA, och var dessutom bara 17. Så för ung för att ha riktigt kul antar jag :p
Och där var jag bara i två veckor...

Men åh. Australien. :love:
Jag vill sååå gärna åka tillbaka!

så komiskt, jag o killen har exakt samma funderingar ;) men vi åker nästa höst typ oktober istället, men tror det bliver Australien den gången så får det bli usa någon Annan gång :)

Din beskrivning av USA-resan är min drömresa :love:
Så jag hade så klart valt den, främst av den anledning att jag är så jäkla mesig och rädd för alla "okända" djur som Australien har att bjuda på :D

Liknande trådar

Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 422
Senast: Paddington
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 849
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 462
Senast: tuaphua
·
Fritid I slutet av juli planerar vi (mannen och jag) en resa till nordöstra USA. I fjol sålde vi en häst som nu bor på Long Island och vi ska...
Svar
3
· Visningar
869
Senast: Summerwind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama