Attitydproblem i hagen

vinkelina

Trådstartare
vet inte om det är sommar känslor min häst har eller vad det är. Men hon börjar vara stört omöjlig att fånga i hagen ( eller har alltid varit det)

Går sedan 1 år tillbaka med värdens gosigaste valack. honom kan man skrapa i timmar fast, och efter ett tag så brukar mitt sto nog bli nyfiket och komma fram.

Problemet är att hon verkligen hotar. Lägger öronen bakåt, kommer på, strycker tätt förbi osv, och ja, jag hoppar nog undan, vill inte sluta som en vår fläck. Även i boxen har vissa attityproblem uppstått, men de kan bero på att vi blev tvunga att byta box till den andra stallbyggnaden och att hon ej kommit till ro där.

Har jag henne lös i manegen så kommer hon direkt till mig, vi kan leka följa john osv.

Tips på hur jag skall lösa hagproblemet ( hon går i sin vanliga hage ej på bete)

Sv: Attitydproblem i hagen

Om jag förstått det rätt så gör hon utfall mot dig eller?

Om det kommit plötsligt kanske det är så att hon brunstar och fått lite hormonspel?

Liknande trådar

Hästvård Valacken, som nyss fyllde 20 år, har alltid varit en suris, han vill inte gosa och gör du något som inte passar så har han lagt öronen...
Svar
7
· Visningar
1 358
Senast: Fibusen
·
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
45 992
Senast: Efwa
·
Hästvård Min älskade häst har nu under ett tag varit svår att fånga i sjukhagen han går i. Jag har varit medveten om att han inte ville komma in...
Svar
17
· Visningar
2 225
Senast: Coolfrees
·
D
Ridning Hej, jag har ett problem med min häst som jag måste lösa! Efter nyår fick jag min häst, en nordsvensk travare på 10år. Dock har hon...
Svar
11
· Visningar
2 209
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama