Attackerande tupp?

freddispotti

Trådstartare
Har en tupp som attackerar en när man är i närheten, eller så springer han efter en. Vi har provat att putta till honom på bogen. Och att ha ett paraply. Men ibland så är han jätte snäll?! Vad ska man göra????

Gryta.... ;)
Allvarligt talat så är det inte så enkelt att få dem att sluta, han gör ju sitt jobb, försvarar hönsen. Han har bara inte fattat vad han ska försvara mot och inte. Min tupp kan bli lite orolig om ungarna kommer, men mig gör han aldrig något. Barnens stoj och flams verkar dock uppröra honom så dom får ta det lugnt kring Uno. Har fått ta bort en dvärgkochin som var helt galen och flög på allt och alla, en sån ska inte vara kvar utan gör sig bäst med lite indiska kryddor, sås och naan.

Har också haft såna tuppar, den första blev bara värre och värre så den tog vi bort men den andra gav med sig efter en fullträff av en stallstövel, mopsade dock upp sig mot människor han inte kände.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 100
Senast: Red_Chili
·
Katthälsa Jag har observerat att vår lilla tjej på snart 2 år (12e sept) har som små nervryckningar i bakbenen när hon vilar ibland. När jag har...
Svar
5
· Visningar
587
Senast: Asko
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
587
Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
7 258
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter