Att värma risgrynsgröt...

Neko

Trådstartare
Hur värmer man risgrynsgröt i mikron utan att hälften sitter utsmetat i täcklocket?

Jag har provat olika skålar, olika W, gjort en grop i gröten... Det enda som egentligen fungerar är att mikra en kort kort stund sedan röra om MEN det har inte jag tålamod till!

Nån som besitter det ultimata lifehacket för risgrynsgrötsuppvärmning?

Hur värmer man risgrynsgröt i mikron utan att hälften sitter utsmetat i täcklocket?

Jag har provat olika skålar, olika W, gjort en grop i gröten... Det enda som egentligen fungerar är att mikra en kort kort stund sedan röra om MEN det har inte jag tålamod till!

Nån som besitter det ultimata lifehacket för risgrynsgrötsuppvärmning?

Jag värmer en minut, rör om, värmer en minut till (mindre eller mer beroende på storlek på portionen). Känner inte alls igen problemet med att gröten studsar ut ur tallriken. Varför är det så jobbigt att röra om?

Undrar också varför det är jobbigt att röra om, men ett tips är att köra på halv effekt eller defrost några minuter längre än vad det står på korven. Då hinner värmen sprida sig bättre i gröten utan att du får ångbublorna som exploderar.

Man använder inte täcklock när man värmer gröt i micron! Sen jag slutade med det så har jag aldrig haft problem med "exploderad" gröt i micron. :)

Jag har hemska matvanor, jag äter alldeles för fort och har egentligen inte tid att stå och vänta att maten ska bli varm... :D Tycker det är piffigt i jultid att ha risgrynsgröt som matlåda men det är urjobbigt att alltid behöva städa mikron :angel: har faktiskt funderat på att blanda ner en apelsin och äta allt kallt :p

Det beror väl från Micro till Micro.
Men jag värmer 30 sek, rör runt, värmer 30 sek, rör runt och värmer 15 sek igen och sen är den klar.
Då är det 200 gram i en normalstor skål.

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
1 955
Senast: super
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok “Träna!”, säger de. “Det är superviktigt och bra för i princip ALLT!” Jo, jag vet. Jag är egentligen en sån som GILLAR att träna på gym...
Svar
3
· Visningar
1 210
Senast: Habina
·
Kropp & Själ Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre. Jag har varit på exakt samma plats i livet i flera år nu. Jag kommer ingenstans med mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 474
Senast: MiaMia
·
Utrustning Jag har en liten irländare 1,58 m hög med korta och ganska grova skenben. Hon slår sig inte på benen, men jag vill gärna ha senskydd...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 559
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar