Att vara uppfödare

Gnist

Trådstartare
-------------------------------------------------------------

Innebär även sådant här...

:banana: :bump: :banana:

Hei !

Ja nå nærmer det seg elgjakt her i Norge. Om tre uker er vi i skogen, og forhåpentligvis har vi skutt den første elgen. Det blir spennende å se hvordan Prins tar det. Han begynner å bli svært nysgjerrig og våken på alt som skjer omkring seg. Vi har gått en del på ferske spor, og det ser ut til at nesen er i orden. Foreløpig er jaktiveren i største laget. Han blir hard i bandet og vil bare fram og hente byttet. Håper at det er et godt tegn.
Prins er blitt en stor og kraftig hund. Han er godt over 60 cm høg og ca 30 kg tung, sterk som som en hest når han drar til, men svært menneskekjær og godslig. Vill, snill og ivrig.
Jeg tok noen bilder da vi var på hytta i helga. Legger ved et par av dem.
Dere skal få rapport etterhvert som jakta utvikler seg.

112-1251_IMG_mindre.jpg

112-1254_IMG_mindre.jpg

Brodern som åkte till norge fick jag mail från idag och min misstanke är att har en del kilon för mycket :angel:

Sv: Att vara uppfödare

Vad kul det måste vara att få uppdateringar från valparna och se att de verkar trivas där de har hamnat!

Det är jätteroligt och han är ju grymt fin den hanen. När vi valde vilken valp vi skulle ha kvar, stod det mellan honom och Cujo :D

Roligt med en uppfödare som vill hålla kontakt med sina uppfödningar. Min har inte svarat på mail sedan jag var tvungen at klippa ner Sirius, misstänker att hon är pissed på mig.

Meh vilken trist typ :eek:

Jag ser fram mot mina mail och telefonsamtal och brukar inga upp dem ibland och kolla så att allt går bra med valpen etc.

Vad fin han är.:) Blir alltid varm i hjärtat när jag ser bilder på jämtar. Har lovat sambon en ny jämte när hundbeståndet här hemma har minskat. Har ju tre hundar nu och jag vill inte ha fler än två och ingen under 50 cm i mankhöjd, så det lär nog dröja, taxen är 10 år och ganska sliten pga att han blev påkörd som unghund, men jagar bra fortfarande och jämten och petiten är 4 år så de kommer förhoppningsvis att hänga med ett tag till (iallafall jämten som är mattes favvis:angel:). Sambon har iallafall redan börjat kolla på olika kennlar, så han är förberedd när det är dags för ytterligare en hund.:D

Ljuuuvlig hund!!! Jämten har alltid varit en av mina absoluta favoriter, men eftersom jag inte jagar, så... Suck! Får nöja mig med att titta!:love:

Roligt med en uppfödare som vill hålla kontakt med sina uppfödningar. Min har inte svarat på mail sedan jag var tvungen at klippa ner Sirius, misstänker att hon är pissed på mig.

Du gör väl vad du vill med din hund tycker jag. Klipp eller inte, uppfödaren ska hålla kontakten ändå.
Dålig stil :mad:

Fet är han inte, men lite valphullig ännu. Han lär dock strama till sig en del i kroppen nu under hösten.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jeg vet ikke hva som er galt med meg, og jeg trenger å skrive av meg.... kanskje er det noen andre der ute som har hatt lignende...
Svar
18
· Visningar
1 216
Senast: Lobelia
·
Övr. Hund Behøver hjelp og synspunkter. Skriver på norsk så blir det minst feil. Jeg og samboeren fikk oss ny hund for 6 år siden, en da 9 mnd...
Svar
4
· Visningar
1 327
Senast: Bison
·
Hästmänniskan :mad:jeg har en hingst(2 år halvblod) som går på beite her hjemme på gården sammen med en ardenner hingst og 2 ardennervallaker.De går...
Svar
2
· Visningar
1 051
Senast: THELA
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama