Att vara normbrytande i en hästmiljö (måste skriva av mig)

Fast här bekräftar du ju bara det jag skrev tidigare ... DU har problem att berätta om vem du är...
Det kan ingen annan ändra på ... Och det är helt ok att du inte vill outa dej men skyll inte på normen när du AKTIVT väljer att inte outa dej..
Jag förstår inte heller varför... Du ger ju inte den du pratar med en chans att visa att den inte bryr sej om normen.. Vilket många skulle märka faktiskt är fallet... Vi är på 2000 talet nu.. Lev livet... Ingen bryr med vem man gör det...
Men snälla du. Jag vet exakt varför jag valde att inte köna mitt ex vid det tillfället idag. Exakt. Och anledningen har ingenting att göra med det som du spekulerar ihop.
 
Sen finns det ngt rätt svårt med 'normer' . Normer finns i alla samhällen oc
Ja, tolerans är att föredra framför hatbrott. Och tolerans är väldigt långt ifrån tillräckligt. Och jag är inte ens säker på att tolerans är ett av stegen på vägen från omedveten till medveten. Jag tror snarare att tolerans är en återvändsgränd.

Om toleranta personer ser sig som bra nog, delvis just med hänvisning till att de inte föraktar hbtq-personer, så tycker jag att de ställer väldigt låga krav på sig själva.

Kort sagt, att känna sig tolererad är inte samma sak som att känna sig trygg.
Ok, jag tror jag förstår vad du menar. Fast jag tror inte alltid att tolerera är kopplat till att inte förakta och att känna sig självgod. Jag tror att man ibland helt neutralt kan tolerera det man helt enkelt inte förstår eller inte kan relatera till. Fast då kanske acceptera är ett bättre ord.
 
En reflektion utifrån det och en säkerligen provocerande fråga/reflektion i sammanhanget :

Tror du samma utveckling/godtycklig tolerans håller sant för andra minoriteter/grupper i samhället ? Som
Tex Färgade. Judar. Invandrare ? Osv ?

Bara en reflektion utifrån tråden då jag ser en massa problematik utifrån olika individers förvissning/åsikter utifrån resonemang.

F.ö är denna tråd oerhört intressant och givande av många anledningar tycker jag .
Ja, faktiskt i viss mån. Jag tror t ex att många palestinier måste klara att just tolerera judar t ex och jag själv erkänner jag endast klarar av att tolerera kvinnor som beslöjar sig så att bara ögonen syns. Jag klarar även bara att tolerera dem som deklarerar att de röstar på SD ...För att jag inte förstår det ....
 
Senast ändrad:
Med det sagt så är för mig sexuell orientering ngt annat än religion och politisk uppfattning - ville bara illustrera ordet tolerera.
 
Det håller jag inte med om! Jag tycker att könsidentitet betyder massor ffa för den som inte är i normen.

En vän till mig föddes som man och jag trodde att hon var man ända tills Sara kom fram helt och hållet. Och det har haft jättejättestor betydelse för henne att få vara Sara på heltid och inte Stefan i offentligheten och Sara hemma. Jag uppfattar som en stor skillnad för henne att få vara just Sara och den kvinna hon är född till. Otroligt lättnad, men också att alltid vara på beredden när man möter folk. För inte så länge sen fick hon en ryggdunk av en random snubbe på en restaurang som ba' Fan vad du är bra som vågar vara du. Alla nära är ju urglada, men att få positiv bekräftelse från random (cis) personer tror jag betyder en hel del också, för jag tror det finns många elaka kommentarer också

Själv tyckte jag jättemycket om Stefan och minst lika mycket Sara - kanske ännu mer för hon kan lära mig så mycket om något jag inte träffat på tidigare PLUS att hon mår så mycket bättre och bara en sån sak får mig glad


Ok, så vad menar du att man kan säga om en person för att du vet namnet eller könstillhörigheten?

Kan du automatiskt säga att personen kommer ha något specifikt intresse? Nej
Vet du om personen kommer vara snäll/omtänksam/snygg/elak/eller vilken annan egenskap som helst? Nej
Du vet alltså absolut ingenting om personen för att du vet könstillhörigheten.

Vilken könstillhörighet en person har spelar roll för den personen, men inte för någon annan. (Här stryker vi idioter som tror att de har rättigheter att lägga sig i hur andra ska leva, men det förstod du säkert).

KL

Nu tillhör ju jag en yngre generation, men jag upplever inte att folk "kommer ut" längre. Nu blir det mer en naturlig del i hur man pratar, tex att någon tycker att den och den är snygg och kanske så småningom presenterar en partner med samma kön som denne själv, men mer än så är det liksom inte, och då görs det inte en grej av att partnern är av samma kön. Eftersom att folk helt enkelt inte bryr sig.

Visst skulle man kanske bli lite paff om någon som man har känt och umgåtts med i 10 år helt plötsligt vill bli kallad Urban istället för Lisa, men i min vänskapskrets så kan jag inte tänka mig att det skulle bli en grej av en sådan sak.

För det är ju inte så att Lisa helt plötsligt blev Urban. Utan Lisa var aldrig Lisa. Han var alltid Urban bara att ingen utom Urban själv visste det.
 
Ok, så vad menar du att man kan säga om en person för att du vet namnet eller könstillhörigheten?

Kan du automatiskt säga att personen kommer ha något specifikt intresse? Nej
Vet du om personen kommer vara snäll/omtänksam/snygg/elak/eller vilken annan egenskap som helst? Nej
Du vet alltså absolut ingenting om personen för att du vet könstillhörigheten.

Vilken könstillhörighet en person har spelar roll för den personen, men inte för någon annan. (Här stryker vi idioter som tror att de har rättigheter att lägga sig i hur andra ska leva, men det förstod du säkert).

KL

Nu tillhör ju jag en yngre generation, men jag upplever inte att folk "kommer ut" längre. Nu blir det mer en naturlig del i hur man pratar, tex att någon tycker att den och den är snygg och kanske så småningom presenterar en partner med samma kön som denne själv, men mer än så är det liksom inte, och då görs det inte en grej av att partnern är av samma kön. Eftersom att folk helt enkelt inte bryr sig.

Visst skulle man kanske bli lite paff om någon som man har känt och umgåtts med i 10 år helt plötsligt vill bli kallad Urban istället för Lisa, men i min vänskapskrets så kan jag inte tänka mig att det skulle bli en grej av en sådan sak.

För det är ju inte så att Lisa helt plötsligt blev Urban. Utan Lisa var aldrig Lisa. Han var alltid Urban bara att ingen utom Urban själv visste det.

Jag tror du skjuter bredvid målet.

Du talar om din upplevelse och hur du ser på detta - du bryr dig uppenbarligen inte i vad som är rätt kämpigt för den som inte är i normen.

Att säga att FOLK inte bryr sig om könstillhörighet (för den som är utanför normen) eller om folk lever samkönat är IMHO inte sant. En jävla massa människor bryr sig - har du hängt med någon trans nångång och hört glåporden bakom ryggen? Har du aldrig sett homofobhatet som finns?
 
Jag tror du skjuter bredvid målet.

Du talar om din upplevelse och hur du ser på detta - du bryr dig uppenbarligen inte i vad som är rätt kämpigt för den som inte är i normen.

Att säga att FOLK inte bryr sig om könstillhörighet (för den som är utanför normen) eller om folk lever samkönat är IMHO inte sant. En jävla massa människor bryr sig - har du hängt med någon trans nångång och hört glåporden bakom ryggen? Har du aldrig sett homofobhatet som finns?

Det här är ju lite roligt kan jag tycka, det pratar som att man ska vara tolerant och vipps så kom det personangrepp.

Du antar dessutom att jag tillhör normen, vilket inte är sant. Just nu är jag förvisso ihop med en man, men det betyder inte att jag är hetero för det.

Nej, folk i min närhet bryr sig inte. Folk i min närhet har inget homofobhat.

Någon riktig trans har jag inte umgåtts med. Men jag har umgåtts med manliga vänner som har klätt sig i klänning utan att vara trans. Och idioter finns såklart alltid. Men för dessa spelar det ingen roll om du är man och har klänning eller om du råkar ha "fula" glasögon på dig. De vill ha något att klaga på och någon att racka ner på och väljer närmaste lämpligt offer.

För dessa typer av människor så spelar det ingen roll hur du inte passar in. Du kan lika gärna vara dvärg, ha fel kläder, fel attityd eller bara stå i vägen.

Givetvis finns det folk som begår hatbrott och letar efter transpersoner att ge sig på, något annat säger jag inte. Men de personerna är nog inte speciellt många gissar jag.

Varför är det kämpigt att inte tillhöra normen?

Jag tillhör inte normen på väldigt många sätt och tycker inte att det är ett dugg kämpigt.

Jag kan förstå om man är kanske 50+ och ska komma ut som homo eller trans, för det är en annan sak i de generationerna. Men dagens ungdomar och unga vuxna ser det inte på det sättet.
 
Det här är ju lite roligt kan jag tycka, det pratar som att man ska vara tolerant och vipps så kom det personangrepp.

Du antar dessutom att jag tillhör normen, vilket inte är sant. Just nu är jag förvisso ihop med en man, men det betyder inte att jag är hetero för det.

Nej, folk i min närhet bryr sig inte. Folk i min närhet har inget homofobhat.

Någon riktig trans har jag inte umgåtts med. Men jag har umgåtts med manliga vänner som har klätt sig i klänning utan att vara trans. Och idioter finns såklart alltid. Men för dessa spelar det ingen roll om du är man och har klänning eller om du råkar ha "fula" glasögon på dig. De vill ha något att klaga på och någon att racka ner på och väljer närmaste lämpligt offer.

För dessa typer av människor så spelar det ingen roll hur du inte passar in. Du kan lika gärna vara dvärg, ha fel kläder, fel attityd eller bara stå i vägen.

Givetvis finns det folk som begår hatbrott och letar efter transpersoner att ge sig på, något annat säger jag inte. Men de personerna är nog inte speciellt många gissar jag.

Varför är det kämpigt att inte tillhöra normen?

Jag tillhör inte normen på väldigt många sätt och tycker inte att det är ett dugg kämpigt.

Jag kan förstå om man är kanske 50+ och ska komma ut som homo eller trans, för det är en annan sak i de generationerna. Men dagens ungdomar och unga vuxna ser det inte på det sättet.
Vill du träffa min kusins äldsta barn? Ni är i ungefär samma ålder om ditt nick visar sitt födelseår. Hen har just precis exakt kommit ut som trans. Hen använder själv just det uttrycket.

Har du klart för dig att transpersoner är en statistiskt sett gravt överrepresenterad grupp när det gäller att utsättas för våldsbrott?
 
Det här är ju lite roligt kan jag tycka, det pratar som att man ska vara tolerant och vipps så kom det personangrepp.

Du antar dessutom att jag tillhör normen, vilket inte är sant. Just nu är jag förvisso ihop med en man, men det betyder inte att jag är hetero för det.

Nej, folk i min närhet bryr sig inte. Folk i min närhet har inget homofobhat.

Någon riktig trans har jag inte umgåtts med. Men jag har umgåtts med manliga vänner som har klätt sig i klänning utan att vara trans. Och idioter finns såklart alltid. Men för dessa spelar det ingen roll om du är man och har klänning eller om du råkar ha "fula" glasögon på dig. De vill ha något att klaga på och någon att racka ner på och väljer närmaste lämpligt offer.

För dessa typer av människor så spelar det ingen roll hur du inte passar in. Du kan lika gärna vara dvärg, ha fel kläder, fel attityd eller bara stå i vägen.

Givetvis finns det folk som begår hatbrott och letar efter transpersoner att ge sig på, något annat säger jag inte. Men de personerna är nog inte speciellt många gissar jag.

Varför är det kämpigt att inte tillhöra normen?

Jag tillhör inte normen på väldigt många sätt och tycker inte att det är ett dugg kämpigt.

Jag kan förstå om man är kanske 50+ och ska komma ut som homo eller trans, för det är en annan sak i de generationerna. Men dagens ungdomar och unga vuxna ser det inte på det sättet.

Jag tycker att du fortfarande skjuter bredvid målet - det är inte ett personangrepp - det är bara att jag tycker ditt resonemang mer bekräftar att du har missat poängen i mitt resonemang. Ett personangepp hade det varit om jag skrivit att du är dum i huvudet. Bara så vi har begreppen klara

Du skriver utifrån din världsbild. Utifrån dina egna erfarenheter. Du gör dig dessutom till talesman för dagens ungdomar och dagens unga vuxna OCH för andra generationer. Och säger att det minsann inte alls är jobbigt vare sig att vara trans eller homo (eller valfri utanför normen) . Så om jag ska vara jäkligt krass så pissar du rakt på TS och hens upplevelse av utanförskap och jobbigheter.
 
Vill du träffa min kusins äldsta barn? Ni är i ungefär samma ålder om ditt nick visar sitt födelseår. Hen har just precis exakt kommit ut som trans. Hen använder själv just det uttrycket.

Har du klart för dig att transpersoner är en statistiskt sett gravt överrepresenterad grupp när det gäller att utsättas för våldsbrott?
Jag vet inte riktigt vad det skulle ge mig? Att träffa någon bara baserat på att de är trans känns ganska så hemskt faktiskt. Lite som att gå på cirkus och titta på människor som inte ser ut som normen, som folk gjorde förr. Ska jag umgås med någon så är det av helt andra anledningar.


Jag tycker att du fortfarande skjuter bredvid målet - det är inte ett personangrepp - det är bara att jag tycker ditt resonemang mer bekräftar att du har missat poängen i mitt resonemang. Ett personangepp hade det varit om jag skrivit att du är dum i huvudet.

Du skriver utifrån din världsbild. Utifrån dina egna erfarenheter. Du gör dig dessutom till talesman för dagens ungdomar och dagens unga vuxna OCH för andra generationer. Och säger att det minsann inte alls är jobbigt vare sig att vara trans eller homo (eller valfri utanför normen) . Så om jag ska vara jäkligt krass så pissar du rakt på TS och hens upplevelse av utanförskap och jobbigheter.

Jo det är ett personangrepp att skriva att någon uppenbarligen inte bryr sig.

Jag har inte gjort mig till talesman, jag har skrivit att i min umgängeskrets så skulle det inte vara en stor grej alls.

Utanförskapet pissar jag inte ett dugg på. Men jag är tämligen säker på att det finns transpersoner som inte upplever utanförskap. Precis som att jag inte upplever det ett dugg jobbigt att vara utanför normen.
Jag har inte skrivit att det är sanningen för alla andra.
Men det finns inget som säger att det ÄR jobbigt att vara utanför normen. Det KAN vara jobbigt att vara utanför normen. Men det kan lika gärna vara jobbigt att tillhöra normen.

Det är det här som är problemet med sådana här trådar. Antingen så håller man bara med och tycker synd om transpersoner, eller så "pissar man rakt på" personen.
Att ha en diskussion på en normal nivå är totalt omöjligt tydligen.

Varför är det så?
Det gör ju bara det hela värre. Det gör att folk som ändå tillhör normen och försöker förstå faktiskt inte förstår nånting och bara blir frustrerade.

Det är det enda negativa jag någonsin har hört en "normperson" säga om transpersoner. Att det är komplett omöjligt att prata med dem om problemet för att det alltid är att man inte respekterar dem, och det oavsett vad man gör.

Eller ska jag behöva väga varenda ord på guldvåg exakt helatiden för att du ska förstå och inte vrida mina ord mot mig? Det behövs ju liksom inte i andra trådar, så varför blir det så här?
 
Jo det är ett personangrepp att skriva att någon uppenbarligen inte bryr sig.

Det var du själv som skrev att du inte bryr dig. Så hur det ska bli ett personangrepp från mig begriper jag inte.

Jag har inte gjort mig till talesman, jag har skrivit att i min umgängeskrets så skulle det inte vara en stor grej alls.

jag tolkar detta:
Jag kan förstå om man är kanske 50+ och ska komma ut som homo eller trans, för det är en annan sak i de generationerna. Men dagens ungdomar och unga vuxna ser det inte på det sättet
som att du gör dig till talesman för dagens ungadomar och unga vuxna OCH dessutom för generationen 50+

Du beskriver hela tiden att det inte finns ett problem för den som är utanför normen, denna tråd började med en person som beskrev sin situation och med ditt resonemang är det alltså inte en giltig upplevelse, för du och din generation vet ju hur det är - det är ju inte nån stor grej.
 
Det var du själv som skrev att du inte bryr dig. Så hur det ska bli ett personangrepp från mig begriper jag inte.



jag tolkar detta:

som att du gör dig till talesman för dagens ungadomar och unga vuxna OCH dessutom för generationen 50+

Du beskriver hela tiden att det inte finns ett problem för den som är utanför normen, denna tråd började med en person som beskrev sin situation och med ditt resonemang är det alltså inte en giltig upplevelse, för du och din generation vet ju hur det är - det är ju inte nån stor grej.


Det jag skrev att jag inte bryr mig om har inget med det att göra som du skrev. Så den biten kan du lägga ner.

Du tolkar, ja, men jag skrev inte att jag var talesperson för alla, vänligen håll isär vad jag skrev och vad du tolkade.

Jag har inte skrivit att det aldrig någonsin är ett problem att vara utanför normen. Bara att det inte BEHÖVER vara ett problem.

TS har jag varken tilltalat eller omtalat så jag vet inte varför du tjafsar så dant om TS helatiden.
 
Det håller jag inte med om! Jag tycker att könsidentitet betyder massor ffa för den som inte är i normen.

En vän till mig föddes som man och jag trodde att hon var man ända tills Sara kom fram helt och hållet. Och det har haft jättejättestor betydelse för henne att få vara Sara på heltid och inte Stefan i offentligheten och Sara hemma. Jag uppfattar som en stor skillnad för henne att få vara just Sara och den kvinna hon är född till. Otroligt lättnad, men också att alltid vara på beredden när man möter folk. För inte så länge sen fick hon en ryggdunk av en random snubbe på en restaurang som ba' Fan vad du är bra som vågar vara du. Alla nära är ju urglada, men att få positiv bekräftelse från random (cis) personer tror jag betyder en hel del också, för jag tror det finns många elaka kommentarer också

Själv tyckte jag jättemycket om Stefan och minst lika mycket Sara - kanske ännu mer för hon kan lära mig så mycket om något jag inte träffat på tidigare PLUS att hon mår så mycket bättre och bara en sån sak får mig glad

Självklart är könsidentiteten viktigt för Sara men för mig är det oväsentligt om en person jag umgås med i stallet är en man eller kvinna (det är mycket viktigare att personen är snäll och trevlig att umgås med). Det enda jag vill är att ha tillräcklig info så jag inte säger fel (han till en hon osv). Det är definitivt oväsentligt för mig vilket kön mina stallkompisars eventuella partner har. Så inför mig hade Sara inte behövt dölja varken sin eller sin partners könsidentitet. Jag upplever att många som skriver i tråden tycker likadant. Men jag förstår också att man när man är utanför normen möts av folks fördomar osv och det gör att man blir rädd/försiktig/hemlighetsfull osv.
 
Fast ingen har väl pratat om hypersexualitet osv ? :eek::confused:
Det är ju inte det det handlar om öht ?

Det var precis det just det inlägget handlade om som jag kommenterade.

"En annan allmän reflektion är hur homo- och bisexualitet ofta blir hypersexualiserat. Alltså, många verkar koppla homo- och bisexualitet till sex, medan heterosexualitet kopplas mer till kärlek, inte minst i den här tråden."

Jag tycker inte att folk i tråden har så stor okunskap så att de tror att bi- och homosexuella bara sexar och att vi inte kopplar ihop det med kärlek. Jag kan inte heller se det som något som genomsyrar tråden.
 
"En annan allmän reflektion är hur homo- och bisexualitet ofta blir hypersexualiserat. Alltså, många verkar koppla homo- och bisexualitet till sex, medan heterosexualitet kopplas mer till kärlek, inte minst i den här tråden."

Jag tycker inte att folk i tråden har så stor okunskap så att de tror att bi- och homosexuella bara sexar och att vi inte kopplar ihop det med kärlek. Jag kan inte heller se det som något som genomsyrar tråden.

Nähej?
Det jag avsåg att addressera var f.ö att i sin grundessens/defintion (alltså termen/begreppet) så har ju definitivt, "ej hetero" en direkt koppling till just sexualiteten hos en individ. Vilket gör det hela väldigt förståeligt att de individer som faller under definitionen/definitionerna, känner sig stämplade.
 
Du tolkar, ja, men jag skrev inte att jag var talesperson för alla, vänligen håll isär vad jag skrev och vad du tolkade.
Hur ska jag tolka detta (nedanför) annat än att du talar om både vad 50+ generationen ser på att komma ut och hur den yngre generationen ser på det.
Jag kan förstå om man är kanske 50+ och ska komma ut som homo eller trans, för det är en annan sak i de generationerna. Men dagens ungdomar och unga vuxna ser det inte på det sättet.

Anledningen till att jag tar upp trådstarten är att en person där tar upp ett problem som är skitjobbigt för hen och du i inlägg efter inlägg talar om att det inte behöver vara ett problem. Det är att förminska någons upplevelse, någon som redan har en taskig upplevelse av en sak.
 
Nähej?
Det jag avsåg att addressera var f.ö att i sin grundessens/defintion (alltså termen/begreppet) så har ju definitivt, "ej hetero" en direkt koppling till just sexualiteten hos en individ. Vilket gör det hela väldigt förståeligt att de individer som faller under definitionen/definitionerna, känner sig stämplade.

Jo, jag fattar vad du menar.
Ordet i sig är ju en definition på sexualitet. Det är ju alla dessa ord bi-, hetero-, homosexuell. Det hoppas jag, som du, att alla vet.
Det är också självklart att många/alla känner sig stämplade om man faller utanför normen. Ja.


Men jag det var inte det jag reflekterade över i första inlägget.
Jag reflekterade över att vi i tråden ansågs tro att det inte är frågan om kärlek vilket jag har väldigt svårt att tro och inte kan se. Är någon i tråden verkligen så okunnig?
 
Fast ingen har väl pratat om hypersexualitet osv ? :eek::confused:
Det är ju inte det det handlar om öht ?
Jag måste endera ha missförstått dig rejält eller ha uttryckt mig oerhört märkligt ?
Att vara stämplad per definition som "ej hetero" är ju, enligt term /begrepp/definition osv direkt kopplat till sexualitet ? Det räknar jag med att du inser ? Och det var det jag avsåg adressera i mitt inlägg som föranledde ditt svar .
Summa summarum : definitionen enligt samhällets normer är än idag - oavsett tolerans deluxe från alla oss individer osv - att icke hetero per definition är direkt kopplat till sexualitet . Det kan väl ingen inte inse, hur toleranta och öppna osv alla må vara :confused:

Jag fattar inte.
Det var inte du som började fundera på sexvanor men det kom upp i något inlägg.

Ja, begreppet "heterosexuell" syftar på personer som vill ha sex med personer av motsatt kön.
Homosexuell - vill ha sex men personer av samma kön
bisexuell - vill ha sex med egna och motsatta könet.

"heterosexuell" är lika defnierat som "homosexuell".

Sedan tror jag att de flesta av oss i den här tråden inte funderar över individernas sexliv och sexvanor, oavsett "läggning".
Och jag tror faktiskt att de flesta i den här tråden lägger in saker som partner (det har diskuterats och stötts och blötts), och jag tror också att de flesta utgår från att de flesta människor "väljer" partner utifrån kärlek och inte enbart sex.

Men vad vet jag.
Jag vet ju bara vad jag själv tänker, och tycker att det verkar som om de flesta har samma grundinnehåll i begreppen.
 
Jag fattar inte.
Det var inte du som började fundera på sexvanor men det kom upp i något inlägg.

Ja, begreppet "heterosexuell" syftar på personer som vill ha sex med personer av motsatt kön.
Homosexuell - vill ha sex men personer av samma kön
bisexuell - vill ha sex med egna och motsatta könet.

"heterosexuell" är lika defnierat som "homosexuell".

Sedan tror jag att de flesta av oss i den här tråden inte funderar över individernas sexliv och sexvanor, oavsett "läggning".
Och jag tror faktiskt att de flesta i den här tråden lägger in saker som partner (det har diskuterats och stötts och blötts), och jag tror också att de flesta utgår från att de flesta människor "väljer" partner utifrån kärlek och inte enbart sex.

Men vad vet jag.
Jag vet ju bara vad jag själv tänker, och tycker att det verkar som om de flesta har samma grundinnehåll i begreppen.

Då är det kanske jag som inte har samma definition som er andra. Attraherad av och/eller förmåga att bli kär i....
Vem man vill ha sex med eller vem man blir kär i måste inte hänga ihop, ofta är det kanske så men inte alltid.

Jag har skrivit några exempel tidigare på när personer i tråden hänvisar till sex. Som sagt, det är inte det största problemet i den här tråden, bara en reflektion som jag även ser AFK.
 

Liknande trådar

Ridning Jag ger snart upp, hittar aldrig en bra häst :( Det hela började med min hyrponny som jag hade under 1 år, han skulle var jättesnäll...
2
Svar
23
· Visningar
3 701
Senast: EmmaBovary
·
Skola & Jobb Jag sitter i en situation som jag tror att ganska många tycker är lite "lyxig", jag tycker det känns total pannkaka! Lite snabb...
2
Svar
24
· Visningar
2 889
Senast: moster
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 248
Senast: mackan
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 608
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp