Att vara kattägare...

Tassetass

Trådstartare
Tidigare i veckan köpte jag en jättefin filt för runt 300 kr att ha när jag myser i soffan. Tror ni jag kommer åt ens en kvadratcentimeter av den filten? Absolut inte, Isola har dragit upp den på armstödet där hon alltid ligger och visat tydligt att filten är hennes och ingen annans. :p

Undrar om det hjälper att köpa en till eller om Dimma kommer att ockpera den. :D

Visst är det kul att vara kattägare... ;)

Sv: Att vara kattägare...

Haha, ja alltid lika underbart när man får ha sina saker ifred... :angel:
Men sen e dom ju för söta och man tycker för mkt om dom för att kunnaa putta bort dom..^^

Fast det är ett bra sätt att få katter i ligga i knäet, om de inte velat de innan. Lägger man deras favoritfilt i knäet så kan de inse till slut att det är mysigt att ligga i mattes knä.;)

Isola ligger ofta i knät, men då brukar hon först trampa bort eventuella filtar. :D Konstiga katt.

Ja, det låter rätt knäppt:D

Mina katter vill ligga mellan mina knän, filt eller inte. Om jag inte särar:cool: fort nog så försöker de gräva i sär benen på mig:rofl:

Jag har märkt att katter gillar fina o gärna nya saker. Dom vill gärna luta sej mot finaste kudden i soffan, känna hur det är att sova på den ny-omklädda stolen eller "sova in sej" i dom ny-bäddade lakanen i sängen. Min mammas katt sov BARA i vardagsrummet eller i matsalen, inga andra rum dög för honom (köket åt han bara i).

Liknande trådar

Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 056
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
844
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 195
Senast: escodobe
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar