Sv: ...att vara förälder........
oooh time limit är bra!
jag hade endel problem med maten när jag var mindre..
jag fick sitta kvar tills jag ätit upp.. FY VAD JAG HATADE DET men åt upp, det gjorde jag.. även om det tog tre timmar att få i mig en liten macka.
min farmor var smart också.. jag avskydde te när jag var liten och ibland vad det det enda som fanns... o jag har alltid varit en liten tävlingsråtta så jag vet inte hur många gånger jag och min farmor tävlat om vem som kan dricka upp tet snabbast haha!
TS, försök vända saker till något positivt? som tävlingen ovan?
våga bli FÖRBANNAD... min pappa har ett sju jävla humör, jag visste att min pappa ALDRIG skulle göra mig illa, men om jag ville vara jävlig så visste jag när der räckte, för det var INTE värt att pappa blev förbannad så jag höll mig på mattan.
Koncekvens, PLOCKA INTE (jag var en stökråtta själv) min mamma plockade inte. lät mig bo i sörjan, dock tillät hon mig inte att ta hem kompisar när det såg ut så... kompisar hem = städat
låt henne sova i hennes äckliga säng, få henne inte att tro att det är okej att komma till din säng där du städat.
ska man sova i en ren säng får man städa den... nu är iof jag fortfarande en stökig jäkel, men jag KAN städa om jag vill.. meeen istället för att städa själv (som jag HATAR) så jobbar jag så hårt att jag fått en bra lön och kan anlita en städerska... (det behöver du ju dock inte nämna för din dotter.. eler det kanske är det du ska göra för att få henne o plugga ordentligt
)
mina föräldrar va tuffa mot mig... jag fick aldrig åka till centrum.. jag fick inte umgås med vilka som helst, jag fick inte vara ute, jag fick inte dra för långt hemifrån, jag fick inte göra ditten och datten som ALLA andra fick.... jag ÄLSKAR mina föräldrar för det! jag uppskattar det SÅ himla mycket att mina föräldrar pallade med att sätta gränser för mig när jag var mindre. Det har gett mig så himla mycket, jag respekterar människor på ett annat sätt mot vad många av mina kompisar gjort genom alla åren och jag har vart mycket vuxnare, mognare och en större människa än dem för att mina föräldrar var tuffa och satte gränser. Dock ska väll sägas att dom gav mig väldigt mycket också, men ta saker för givet, det gjorde jag aldrig!