Missade det här tidigare men svarar nu istället.
Jag har på väldigt många arbetsplatser var en av de första och/eller enda kvinnan med de arbetsuppgifterna på olika arbetsplatser inom mansdominerade yrken, jag har dömts och fått ta så otroligt mycket skit pga mitt kön och många gånger slitit i både motvind och uppförsbacke, fått sexistiska kommentarer, antastats verbalt om än inte handgripligen från det jag var tonåring av vuxna män. Jag tycker ändå inte att jag utsatts för något drev även om jag fått bevisa flera gånger både min kompetens och självständighet där jag idag ser yngre kvinnor åka räkmacka i jämförelse med vad jag och andra kvinnor slagit oss blodiga för.
Missförstå mig rätt, jag är jätteglad att det är fler kvinnor i de yrkena och de har garanterat andra problem än vad jag hade, men det skulle inte heller förvåna mig om flera av dem inte kallar sig feminister för att vi andra gjort grovjobbet och redan tagit många strider som de sluppit.
Jag har haft den stora turen att ha flera goda manliga kollegor genom åren, även om flera dåliga fått mig att nästan knäcka ihop många gånger. Jag har mobbats under grundskoletiden och jag tänker verkligen inte tacka någon av dem heller och vill än idag inte veta av dem, men i mitt fall så har jag ändå orkat bita ihop, bita ifrån och resa mig trots tårar, så nog har jag varit utsatt för idioter i många situationer där jag inte kunnat gå undan utan fått ta debatten.
Vad var värst? Det var mobbingen i skolan, som vuxen har jag lättare kunnat hantera idioterna och visst är det ett sätt för mig att kunna avfärda dem, genom att helt enkelt gradera dem som idioter och inte på min nivå.