F
Fan of Bill
Jag håller på och flyttar, ska bli sambo Något jag verkligen ser fram emot. Men, det gör mig ont att behöva göra mig av med en del grejer. Det är såpass att jag undrar om det är något fel på mig? Att en är fäst vid en del saker är väl inte så konstigt, men vad jag än funderar på att slänga så tänker jag "men, näe...?". Sålde precis ett soffbord. Inköpt för billig summa på Jysk för hundra år sedan, har varit med mig sen mitt första flickrum och samtliga fem boenden efter det, men det är egentligen inget särskilt med det. Men nu när det såldes och köparen sa att han skulle sandpappra det och måla om det blev jag änna lite ledsen Mitt fina bord.
Vilka strategier kan en ha för att skärpa till sig och inte fixera sig så vid materiella ting? Allt kommer inte få plats, så istället förvaras det i lådor i väntan på bättre tider som förmodligen aldrig kommer... Hur blir en bättre på att sortera, slänga?
Jag älskar grejer som jag tycker om Och vill för mitt liv inte skiljas från dem, no matter vad nån annan tycker och tänker
Sen är saken denna, att jag bort trångt, så jag har varit tvungen att sortera och välja bort grejer. Och köper jag nytt så är det ofta så att nåt annat får stryka på foten. Behöver jag säga att jag gillar att köpa nytt Så det blir helt enkelt en prioriteringsfråga.
Jag fattar preciiis vad du menar med bordet!
En grej till... men detta får ju stå för mig... så är jag en safe player och ganska erfarenhetsrik och hur lycklig man än är över att bli sambo och mysapysa ihop, så finns enligt mig inga garantier för att det kommer att hålla i längden. Så hade jag varit du, så hade jag inte gjort mig av med mina grejer ännu, utan väntat ett ganska bra tag medans mina saker mår fint på nåt ställe, förråd eller liknande och jag kan känna mig lite smått säkrare på det här verkar funka fint.
Det blir dyrt att behöva köpa på sig nya grejer ifall det skiter sig.
Senast ändrad av en moderator: