Jag har iofs aldrig varit någon samlare - hade en far som var notoisk. "Det den ena har över den andre behöver" var hans motto när hjan djupdök i jobbets container eller hemma hos någon bekant... Lyckades sedan bli ihop med en dito. Allt som var "för fint för att slängas" hamnade hos oss. Levde unde ett gäng taumatiska år med en TRASIG JedeMatic udner sängen. Samt med en gammal dator på vardagsrumsgolvet som det "bara" var att installera en cd-läsare i. Och sådant kunde väl jag göra..... Jag som aldrig skruvat med en dator, någonsin.
Så blev jag sjuk och bestämde mig för att dödstäda. För att mitt enda barn inte skule behöva ha så mycket att ta hand om efter mig. Så jag extremrensade.
Det är rätt skönt. Inga gamla fotoalbum. Inga gamla kläder. Inga braattha småprylar. Och framförallt inga TRASIGA saker som bara ska fixas till.
Det är rätt befriande.Inget drivankare som håller mig kvar i någon forntid.
Så blev jag sjuk och bestämde mig för att dödstäda. För att mitt enda barn inte skule behöva ha så mycket att ta hand om efter mig. Så jag extremrensade.
Det är rätt skönt. Inga gamla fotoalbum. Inga gamla kläder. Inga braattha småprylar. Och framförallt inga TRASIGA saker som bara ska fixas till.
Det är rätt befriande.Inget drivankare som håller mig kvar i någon forntid.