Att välja mellan pest och kolera

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag förstår mig inte på husvagnens värmesystem. Bakom värmepannan hittade jag vad jag tror är en 12 volts cirkulationspump som får vattnet att cirkulera när gasdriften är igång, men jag kommer inte på var kablarna går till batterilådan. Kanske i väggen från en dosa som sitter där.

Jag har fyllt på vatten för att kolla om systemet är tätt. Det verkar vara det, t.o.m. kranen för tömning av systemet verkar vara tät. Jag har öppnat den på vid gavel för att tömma men det kommer inget mer än dropp.... fattar inte varför.

När jag fyllt på 8 liter i systemet svämmade det över. Det borde nog gått i 10 liter. Kanske det är cirkulationspumpen som måste igång för att dels fördela vätskan i systemet men även för att släppa ut vattnet?

Gasolpannan har jag inte ens provat än så den vet jag inget om.

Jag känner mig lite uppgiven inför idén att bo i husvagnen. Ännu mer uppgiven blir jag när jag läser bostadsannonserna på blocket. Det finns verkligen INGET vettigt i min prisklass. 7000 kr är den lägsta hyran som finns för en acceptabel bostad. Eller så är det kallhyra på 5500 och då hamnar man ju på 7000 i slutändan ändå. Min gräns går vid 6000 kr (total boendekostnad) och t.o.m. det är lite för mycket. Jag vill ha pengar kvar att spara till ett eget boende.

Om man ska komma undan billigare så måste man bli inneboende (i lägenhet) och det känns totalt uteslutet. Jag sov ju över i lillsyrrans lägenhet nyligen och höll på att få totalt frispel. Grannen söp till och det var ett jäkla babblande på andra sidan väggen och klampande i trapphuset. Syrran tyckte inte att störningen var tillräcklig för att gå dit och be dem visa hänsyn. Jag höll inte med. Om klockan är över ett på natten och jag hålls vaken av grannen så ÄR det FÖR MYCKET! Det slutade med att jag flydde ut till husvagnen mitt i natten.

Gah!! Jag vet inte vad jag ska göra. Ge upp allt som ger mig ett uthärdligt liv och krympa ihop till noll och ingenting? Har jag verkligen så stora krav? Tydligen. Men vad ska jag offra?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • 07:or del 23
  • Föl 2023

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka