Att välja bort en

Araminta

Trådstartare
Hej!
Har ett litet problem. Rider för tillfället 3 lektioner i veckan (betalr för 2 och jobbar ihop 1) men måste till våren välja bort en av dem och den stora frågan är vilken!?! Grupperna är totalt olika alla tre och det är även ridlärarna. Vilken skulle ni valt bort?

+ Bra
o Varken eller
- Mindre bra
(-- Dåligt)

Måndagsgruppen (60min)
o Ligger på en ok tid
- Enformiga lektioner (vi har hållt på med exakt samma övning varje lektion i över ett halvår)
+ Petig och noggrann ridlärare
- Få intressanta hästar som går med på lektionen
o Hyffsat jämn nivå
+ Härlig stämmning bland gruppmedlemmarna

Tisdagsgruppen (60min)
o Ligger på en ok tid
+ Bra tempo på lektionerna med saker som händer hela tiden som får igång och "loss" hästarna.
+ Positiv ridlärare som inspirerar
+ Har fått en "egen" häst att utvecklas med som ger lagom med utmaningar
-- Gruppnivån är egentligen alldeles för låg (därav den "egna" svårare hästen)
- Pga den låga nivån är jag väldigt mycket äldre än de andra i grupen.

Lördagsgruppen (45min)
+ Ligger på en bra tid
o Varierande lektioner men som inte riktigt har något övergripande mål.
o Bra men något slapp/rädd ridlärare som känner mig utan och innan.
o Helt ok hästmaterial
- Ojämn nivå i gruppen med mig i övre halvan
o Grupp som hållt i hop länge trots kraftiga ålderskillnader

Sv: Att välja bort en

Jag skulle välja bort Måndagen..

På tisdagar har Du ju en bra ridlärare och bra tempo, och lördagen är ju en bra tid..

Men det är inte så lätt att välja själv!

Måndagen eller kördagen.. men det är ju bara du som kan bestämma :)

lördagen

sen skulle jag fråga ridläraren på måndagar om vad målet är och syftet med samma övningar, samtidigt ge lite förslag på vad du vill lära dig osv (så att det inte blir neggit utan ändå uppmuntran att förändra)

Jag skulle först prata med ridläraren som Messy skrev. Men om lektionerna inte skulle förändras skulle jag välja bort den.

Senast ändrad av en moderator:

Lördagen, tycker jag. Det är väldigt viktigt med en bra ridlärare som utvecklar en, enligt mig, och det är den kortaste ridlektionen. :angel:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej jag vet inte hur jag ska göra.Jag rider nu på en ridskola men är inte riktigt nöjd. Dels tycker jag det är för låg nivå, det är...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
7 349
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 686
Senast: Lhas
·
Träning Jag har en häst som är mer påverkad av andra hästar än de tidigare hästarna jag haft. Lite tydligare förklaringar om olika situationer...
Svar
7
· Visningar
2 619
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 424

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka