Att tävla dressyr

Status
Stängd för vidare inlägg.
W

Whiplashr

Här tänkte jag att man kunde ha en tråd som handlar om allt som händer på en dressyrtävling (Lite förberedelser och själva tävlingdagen) !
Ni vana dressyrryttare får mer än väldigt gärna komma med tips och förslag :)

* Hela veckan innan tävlingsdagen : Vad ska tränas , finslipas , tvättas , packas ?

* Hur ska häst och ryttare se ut på tävlingsdagen?

*Framridningen : Vad ska man fokusera på där ?

* På banan : Vad ska prioriteras för att få så hög poäng som möjligt ? Är det mer ridvägarna än så regelbunden galopp som möjligt osv ?

Hoppas att fler uppskattar en sådan här tråd :)

Sv: Att tävla dressyr

Det finns flera trådar som handar om just detta, använd gärna sökfunktionen. (Läs både på dressyr och tävling övrigt).

/B_A_L, moderator.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 556
Senast: Fiorano
·
Småbarn När jag var yngre läste jag en bok som handlade om att få svart bälte i vardagseffektivitet. På den tiden var jag intresserad av sånt...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 713
Senast: Voeux
·
Utrustning TR II (dressyr) utelämnar mycket gällande bett kan jag tycka. Hur är det med mått? Vilka bettringar är godkända med oledat, tvådelat...
Svar
3
· Visningar
1 135
Senast: Amanda_F
·
Hästmänniskan Hej allihopa hoppas ni har en trevlig kväll! Det är så att jag ska rida min allra första La2 start imorrn och är riktigt nervös! Jag...
Svar
0
· Visningar
695
Senast: Hanna2021
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka