att ta ut en menskopp...

Lillagoajag

Trådstartare
Har fallit för menskoppsmaffians tryck och köpt mig en liten vän som premiärkörs idag :D:D

Det gick faktiskt bättre och lättare att sätta in den än jag hade trott. Lite pilligt att få den att veckla ut sig och jag vet ju fortfarande inte hur jag ska lita på att den sitter rätt - utan att liksom låta tiden utvisa. O_o Den läcker inte, så då antar jag att den sitter bra?

Men, hur ska jag få ut fanskapet då? Var tvungen att klippa bort piggen helt och jag förstår inte hur detta ska gå? Det är ju bra att den sitter stadigt, men att få ut den? Den är ju dessutom HAL eftersom den lever i en något fuktig miljö... Fingrana bara glider ju och får inget grepp! :banghead:

I den lilla beskrivningen som följde med står det att man kan stoppa in ett finger och lossa vakumet... Jag är ledsen men det är fullt där nere nu. :cautious: Det finns inte en chans i världen att jag får in ett finger också (om vi ska undvika extrem smärta :arghh:).

HJÄLP
 
Sv: att ta ut en menskopp...

Du kan alltså inte trycka på sidan på koppen, så att den vecklar ihop sig lite, så att vaakumet försvinner? Låter lite konstigt att det gör ont? :confused:
 
Sv: att ta ut en menskopp...

Krysta lite så att den kommer ner lite, då är det lättare att få grepp på den. När du väl fått grepp på den så kan du trycka ihop den lite i botten, då får du rum att lossa vakuumet med fingret.
 
Sv: att ta ut en menskopp...

testade att krysta men den har typ åkt in så när jag krystar allt vad jag kan når jag den preciiiis, men får inte tag på den för den glider in så fort jag försöker få tag i den :cry:
 
Sv: att ta ut en menskopp...

Satte du in den idag? Känn lugnet! Jag har min inne i uppåt 12 timmar, även om den hamnat lite långt in från början brukar den vandra lite neråt vad tiden lider. Skulle inte förvåna mig om du är lite extra spänd nu också vilket gör det svårare, kan mycket väl vara så att den kryper ner lite när du sover och verkligen slappnar av.
 
Sv: att ta ut en menskopp...

Ja, idag. Okej, ja fördelen är väl att det inte är "farligt" att ha den inne lite längre. Usch. inget bra förstaintryck;)
 
Sv: att ta ut en menskopp...

Min sätter sig rätt lång in när den inte är fylld. Men när den börjar bli full så brukar den åker längre ut, nästan precis så den syns om man kollar, haha. Och då är det jättelätt att bara stoppa in två fingrar, ett på var sida om koppen, och dra ut!

Så hur länge har din suttit i? Kanske inte tillräckligt så den är rätt tom? :)
 
Sv: att ta ut en menskopp...

Ja, idag. Okej, ja fördelen är väl att det inte är "farligt" att ha den inne lite längre. Usch. inget bra förstaintryck;)

Att kunna ha den inne länge är ju halva poängen. :D

För mig tog det ett par-tre menstruationer innan jag riktigt fick till det, så ge det lite tid.
 
Sv: att ta ut en menskopp...

jag hoppas ni har rätt!

får väl försöka igen senare ikväll och annars får jag väl ställa klockan tidigare imorgon :p
 
Sv: att ta ut en menskopp...

Faran är över :p med lite jädrar anamma så gick det till slut. Men den var bara halvfull så det kan mycket väl vara så att den helt enkelt inte var "redo" - men tack för all hjälp!

nu ska jag bara öva lite, sen kan jag nog fatta varför folk är så lyriska :D
 

Liknande trådar

Hemmet Vi upptäckte i höstas en missfärgning i taket under badrummet, tog ut en kompis som trodde det var rör som var lite otätat i badrummet...
Svar
5
· Visningar
1 320
Kropp & Själ Jag hittar inte menskoppstråden som fanns här förr, så hoppas det är okej med en ny för min fråga :o Jag har problem med att få menskopp...
Svar
4
· Visningar
1 029
Senast: Emrox
·
Övr. Barn Jag sitter här, helt utmattad känner jag, efter en tids krångel med sonens skola, vilket igår eskalerade till en full protest från...
Svar
9
· Visningar
2 178
Senast: oz_joj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp