Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag har blivit enormt solbränd och måste smörja mig ordentligt, men jag är brutalt ovig. Det går bara inte! Mina alternativ nu är
1: Skaffa ett ONS som innan denne går hem får smörja mig
2: hälla krämen på en dörrkarm och gnugga mig
Ska du smörja dig med solkräm eller after sun menar du? För om du menar solkräm så finns det transparent sådan som man sprayar på och man slipper smeta ut den
Nu är det kylbalsam, sen blir det SPF! Har en sprayflaska men den funkar ju inte upp och ner.. Kanske skulle prova en slev men vill ju inte att det ska vara jättetjockt med smörja! Det får inte vara vasst heller, det gör ju satans ont.!
Det blir ju lite slösigt... men kanske bättre än ONS ha på krämen på en mjuk kökshandduk (ej frotté) och "torka" dig med den, det kanske kan fungera. Hoppas ryggen känns bättre snabbt!
En person jag känner hade samma problem som du, fast det handlade om Voltarengel. Hen tog en badborste med skaft och plastade in borsten. Sedan var det bara att ta gel på den inplastade borsten och smörja på!
Jag funderade över samma fråga när vi var utomlands... Hur gör man om man åker på solsemester själv och behöver smörja ryggen? För även om jag kör med sprayflaska så tycker jag inte att det blir bra, men jag kanske inte har rätta knycken.
Du har ju redan ett par smarta idéer
När jag tar bus på ryggen anväder jag handryggen där jag inte når med handflatan. Funkar fint. Är inte direkt vig.
Jag har använt en svamp med skaft som är till för att kunna skrubba sig på ryggen. På med en plastpåse tajt över svampen och sen salva ovanpå. Funkar skapligt även om det bästa är om någon hjälper dig.
Ryggsmörjare, finns lite överallt att köpa. Jag köpte min på Varsam. Man kan fästa bomullsrondeller på den när man ska smörja tex liniment eller krämer. Själv tycker jag det är lättare att ta bort ringen man fäster med och smörja med den "nakna" delen direkt o tvätta rent under kranen sen. Innan jag hittade den använde jag en stor slev, och som ryggkliare har jag en spagettislev
Hästnyheter Sociala medier förmedlar ofta en förskönad bild av ridsportens glans och perfekta ridteknik.
Samtidigt växer en oro för att unga ryttare...