Att släppa henne fri...

K

Kalinsi

Tiden efter att Kaisa fått sin cancerdiagnos var det en reklamfilm som gick ofta på TV.
Texten i låten som hörde till fick mig alltid att tänka, den fick mig alltid att känna...känna mycket!
Tårarna kom alltid när jag hörde den..Kaisa låg ofta nära intill mig och sov, ibland på min mage...

1.jpg

När jag hörde låten så kom jag alltid att tänka på att det skulle komma en dag då jag var tvungen
att släppa henne fri...och att den dagen kanske inte var så långt borta.

"I am the wilderness locked in a cage
I am a growing force you kept in place
I am a tree reaching for the sun
Please don't hold me down
Please don't hold me down..."

Jag bestämde direkt då jag fick veta att Kaisa hade lymfkörtelcancer att hon aldrig skulle behöva lida.
Hon skulle få vara kvar så länge hon var Kaisa, men hon skulle aldrig behöva lida.
Jag skulle aldrig hålla henne kvar för länge. Jag skulle släppa henne i tid...

"I am a rolling wave without the motion
A glass of water longing for the ocean
I am an asphalt flower breaking free but you keep stopping me
Release me
Release me..."

Och jag höll mitt löfte till den finaste flickan i hela världen.
Fortfarande kommer tårarna direkt när jag hör den här låten:

http://www.youtube.com/watch?v=KIzrnj_VBu8

Nu är du fri som vinden min älskade Kaisaflicka! Jag älskar Dig - för alltid!

Sv: Att släppa henne fri...

Tröstkramar från mig också. Jag vet PRECIS hur du känner. Vi lät var 13,5 årige salukihane somna igår. Upptäcktes att han hade cancer i magen och det fanns inget att göra. Det är tomt....

Just nu tänker jag bara på om vi lät honom kämpa för länge - de är ju mästerliga på att maskera smärta och sjukdom.

Min vackre, vackre pojke. Det är helt overkligt att han inte finns längre. I påskas hade han bott hos oss i 13 år. Våra tonårsdöttrar kommer inte ihåg ett liv utan honom... knappast jag heller.

Den låten är så vacker och jag tänker också på de djur som jag "släppt fria" när jag hör den.
Intressant att nån mer tänkt på samma sak.
Å nu gråter Luff.

Kram :cry:
Oj vad jag gråter, jag minns det som igår när du skrev om din desperata inre "kamp".
Många kramar. Tänk att världen går vidare :(

Min sjuka missa ligger i min säng nu och sover hos mig på nätterna (har aldrig gjort förut) Hennes lymfkörtelcancer känns väldigt nära nu :cry:

Tack snälla fina ni för Erat stöd! Det
betyder så mkt att läsa Era svar!
Och mina tankar är hos er som också
förlorat en kär vän!

Fiffi1,
jag hoppas att din älskade katt får må
bra och vara kvar hos dig länge till!

Luff,
så fint att höra att också du tänkt
liknande tankar när du hört låten!

När jag hör den låten så tänker jag på vildhästar dundrande över en äng. Jag vet inte varför :confused:

En nära bekant förlorade just sin tik i magcancer, hela hunden var full i det och hon väntade dessutom valpar, visade ingenting förutom i slutet av graviditeten så det vart att avliva den lilla flickan. :cry: Känns så tomt i stallet numera.

När jag hör den låten så tänker jag på vildhästar dundrande över en äng. Jag vet inte varför :confused:

En nära bekant förlorade just sin tik i magcancer, hela hunden var full i det och hon väntade dessutom valpar, visade ingenting förutom i slutet av graviditeten så det vart att avliva den lilla flickan. :cry: Känns så tomt i stallet numera.

Vildhästar dundrande på en äng. Det kan även jag se framför
mig när jag lyssnar på låten. Det var en vacker tanke!

Jag lider med din bekant som förlorade sin tik som
dessutom var med valpar :(

En bekant till mig ringde imorse och berättade att hennes
kära Lancashire Heeler tik fått somna in igårkväll på
Strömsholms Djursjukhus :(

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat