Att skriva ett CV

S

sneekkja

Hejsan, vet inte om jag har lagt tråden rätt, flytta den annars.

Min kompis dotter slutar grundskolan nu till sommaren och ska ta en sabbats år, för att praktisera ute på olika gårdar för att lära sig mera.
Att skriva typ ett CV är väl ett måste, men vad bör vara med?
Vad vill en stallägare veta egentligen ?
Tack på förhand

Sv: Att skriva ett CV

Fast har man nyss gått ut grundskolan så finns ju egentligen inte mycket att komma med ang cv. Man har ju inte hunnit gjort något. Fast kanske hon sommarjobbat ??

Hellre då ett personligt brev som säger varför hon söker, vad hon kan tillföra för egenskaper och färdigheter som gör henne *unik*.

Praktik ställer egentligen inte sånna krav på cv som en fast anställning.

Sv: Att skriva ett CV

Det beror väl helt på vad hon har gjort och vad hon vill göra som Mynta2 antyder. Har hon en massa meriter som skulle kunna radas upp i ett CV så fine, men annars tror jag ett lättläst personligt brev är bäst. Jag har bara skrivit personliga brev ända tills jag sökte examensarbete på högskolan. Dock har jag inte många jobb att skryta med som jag sökt heller ;)

Referenser tror jag däremot är bra om hon ska praktisera på gårdar. Måste ju inte alls vara från något "jobb" heller,

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 281
Senast: Edla
·
R
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 356
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 415
Senast: Ceta
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände inte riktigt att det här platsar in i någon "vanlig tråd", och det är väl egentligen ett klart dagboksämne eftersom jag "bara"...
Svar
1
· Visningar
1 035
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka