Att skaffa valpar!!!

EmelieR

Trådstartare
Min tik har börjat löpa.... Men jag vet inte när.
Hade ni gått till veterinär för blodprov eller gått med henne till hanhunden för en koll när hon är redo?
Kan tilläggas att hon står och gnäller innanför dörren, börjar rymma och lägger svansen på sne när det är "dags".
Kan man gå på dessa tydliga tecken eller ska man åka till veterinär?
Hanen bor på vägen till stallet så det är enkelt att köra en gång extra...

Sv: Att skaffa valpar!!!

Tja jag hade nog provat med hanhunden först. Har hanen parat förr? Är han förstagångare är det inte bra om din tik sätter honom på plats(dvs om hon blir arg på honom om han är framfusig o hon inte redo), kan bli problem vid senare parningar (om han blir rädd alltså).

Lycka till!

Sv: Att skaffa valpar!!!

jag tycker du ska åka till hanen med en gång för lägger hon svansen på sne så är det detsamma som varsågod "ta mig".

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 461
Senast: tuaphua
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 193
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 387
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 369
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama