Att se/äta i Linköping?

MadicDomino

Trådstartare
Jag ska nu spendera en vecka till i Linköping med jobb, men har endast besökt McDonalds än så länge. :o
Om jag skulle få tid över, vilka är dom bästa restaurangerna? Jag gillar typ allt! Gärna någon restaurang som kombinerar sushi med typ kinesmat eller thai, då mitt sällskap inte gillar sushi. Ställena får gärna vara snabba på servera mat. :o

Är intresserad av både lunch och middag! Gärna med generösa öppettider! "Finare" restauranger är nog inte det jag söker efter, då personalen brukar titta lite snett på en när man kommer in i arbetskläder. :angel:

Vad finns där att se?
Det får gärna vara på lätt parkerade ställen som är hyfsa "säkra"/bra områden. Folk brukar ha en förmåga att vilja pilla på firmabilen när den står obevakat...

/En som börjat ruttna på vandrarhemmet. :D
 
Sv: Att se/äta i Linköping?

Ekkällaren har bra mat. Ligger borta vid garnisonen. Det finns förutom dagens pizza kebab o alacarte.
 
Sv: Att se/äta i Linköping?

Stångebro gatukök har helt fantastiska tunnbrödrullar! Finns emd grillspett, korv, rostbiff... Säkert nåt mer nu för tiden. Hemgjord ketchup, mos och räksallad. Säkert andra röror som är hemgjorda med men det var dessa jag kom på nu. Verkligen, verkligen nomnom! ;)
 
Sv: Att se/äta i Linköping?

Haha, bra tråd, har bott här ett år och vet fortfarande inte några riktigt bra budget/mellan-matställen här. Tycker stan är dålig på det planet, men är van vid Sthlms utbud också. Så ska följa svaren här i tråden !

I alla fall, Spicy Thai gör helt ok snabbmats-Thai. Ligger en sushi-restaurang mittemot också tror jag så det går ju att kombinera på så sätt (men kan inte gå i god för den restaurangen).

Kniv&Gaffel har ganska trevlig mat också, lite grekinspirerad. Men var över ett år sen jag åt där också så vet inte om det förändrats.

Pizzeria Napoli har godaste snabbmatspizzan i stan tycker jag (haft svårt att hitta bra såna också) om man är sugen på sånt käk. Men de ligger inte mitt i city.

Yogi är enda stället med indisk mat, ganska bra ändå tycker jag.

Stångebro gatukök är bra också som tidigare skrivit, dock bara smakat deras hamburgare som kanske var lite smaklösa i mitt tycke men stort plus för att typ allt är hemmagjort men ändå i snabbmatsstil.
 
Sv: Att se/äta i Linköping?

Restauranger har jag jätte dålig koll på i Linköping, ändå bott där ett år :p Men sevärdheter beror väl på lite vad man gillar. Men Gamla Linköping är väldigt fint och mysigt att gå runt i :)
Finns även något flygmuseum om man är intresserad av det, har aldrig varit där själv dock.
 
Sv: Att se/äta i Linköping?

Ja Aioli! :d :love:

Och sen måste man äta glass på Bosses, iaf om de har after eight-glass den dagen. :D
 
Sv: Att se/äta i Linköping?

:eek: Aioli tyckte jag hade riktigt dålig tapas, iaf den (enda) gången jag var där! Bosses håller jag dock med om, så grymt god glass :d
 
Sv: Att se/äta i Linköping?

Jag har bara varit på Aioli en gång jag med, men vi testade massor och allt var suveränt gott!

Men man kanske inte kan varken döma eller prisa en restaurang efter bara ett besök? :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp