Att sälja ett boende

kolblakkur

Trådstartare
Jag och sambon kommer med största sannolikhet att sälja vår lägenhet. Ni som har sålt innan: vad har ni för tips? Ångrar ni något ni gjorde/inte gjorde?

När ni går på visningar: vad tittar ni mest på? Vad stör er mest?
 
Jag skalade bort så mycket personligt som möjligt, köpte färska blommor och städade så klart. Lätt hänt att glömma att putsa fönsterna den här årstiden, något som syns jäkligt väl när solen råkar krypa fram :p
Var på en visning där balkongen var full med vissna blommor (under tidig vår) vilket inte såg så kul ut..

Jag har gått på ett 30-tal visningar, men jag tittar faktiskt inte på så mycket som lägenhetsinnehavaren kan påverka. Kollar framförallt på att planlösning, förvaringsutrymmen och andra saker passar mina kriterier.
 
Jag stör mig när husägaren/lägenhetsinnehavaren inte gjort det där lilla extra, tex torkat bort uppenbar smuts, har olika färg och modell på lister mm. Det får mig att tänka att man kanske även slarvat med viktigare underhåll.
 
Det ska vara rent, undanplockat. Inte massa pryttlar överallt.

Jag köpte fina blommor och halverade alla mina grejer som jag hade framme, mycket lådor i källaren! Men fördelen var att mycket var redan packat sen när vi skulle göra själva flytten :) Och rensat med för den delen!
 
Inte baka bullar/ha tända doftljus. Det rekommenderas ibland men kan användas för att dölja mögeldoft. Jag hade blivit misstänksam.
 
Jag vill se så mycket som möjligt av väggar och golv och ytor.

Och det är en fördel om tjugo spekulanter kan röra sig runt i bostaden utan att det ramlar saker från väggar eller krossas skenben mot möbler.
 
Jag och sambon kommer med största sannolikhet att sälja vår lägenhet. Ni som har sålt innan: vad har ni för tips? Ångrar ni något ni gjorde/inte gjorde?

När ni går på visningar: vad tittar ni mest på? Vad stör er mest?
Vi plockade undan massor. Minst 4/5 av alla böcker i bokhyllorna, plockade undan alla foton i princip, tog bort draperier i duschen och hade dessutom dit en stylist som plockade dit en annan och ljusare matta, gjorde ett till "rum i rummet" med en läshörna i vardagsrummet och hängde om våra tavlor typ. Inga stora åthävor men blev så himla bra. Vilket definitivt avspeglades i den galna budgivningen sedan också, så helt klart värt pengarna!
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hur går det till? Det är inte aktuellt i dagsläget, men jag känner att jag längre fram vill ha något annat, lite längre bort från...
Svar
9
· Visningar
1 226
Senast: julgrisen
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 142
Juridik & Ekonomi Jag har googlat lite, men blir inte riktigt klok på vad man skall tänka på, så tänkte buke är ju experter på allt. ;) sambon och jag...
Svar
15
· Visningar
779
Juridik & Ekonomi Är otroligt dålig på detta o aldrig sålt eller köpt bostad innan. (en gång bara såklart på nuvarande bostad) Kan ngn reda ut mina...
2
Svar
20
· Visningar
1 086
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp