- Svar: 27
- Visningar: 2 211
Funderade i morse på vad som motiverar folk att kliva upp ur sängen när inget är inbokat. Jag själv kände mig helt omotiverad att kliva upp idag. Klev bara upp för att mata katterna och sen gick jag och la mig igen. Det är bara en sak som jag halvt om halvt bestämt mig för att göra idag och det är att gå en liten promenad, precis som igår, bara för att vädret är ok. Egentligen skulle jag gjort bokföring idag också men Nordea krånglar och jag får inte ut ett vettigt kontoutdrag för månader längre tillbaka än tre månader. Hade tagit ut fram till augusti förut, men längre än så kommer jag inte. Jag har skickat ett meddelande till dem, men räknar ju inte med svar idag. Visst, jag skulle kunna jobba med csv-filen jag får ut och kontoutdraget som jag ser online, parallellt med varandra, men hela proceduren är så mycket kaos att jag inte orkar ta tag i det. Det är jobbigt nog ändå att bokföra.
Jag försöker göra saker varje dag och skriver upp några punkter som jag ser som rimliga och genomförbara. Igår hade jag tre punkter uppskrivna. Det var att hämta in ved, gå en promenad och göra lite bokföring. Det tog emot att göra dem, men jag gjorde dem ändå. Skulle önska att jag kunde göra lite saker av lust också så jag inte bara behöver pressa. Eller ja, jag sådde faktiskt lite frön igår. Det var något jag gjorde för att jag inte kunde låta bli. Skulle behöva mer sånt.
Nåväl, jag kom upp ur sängen idag också trots allt. Tände eld i vedspisen, lagade frukost och åt. Nu sitter jag här vid datorn och skriver för jag har inget bättre för mig. Jag tillbringar nästan all min tid vid datorn. Lite trist att det ska vara så. Men det är så det blir.
Jag försöker göra saker varje dag och skriver upp några punkter som jag ser som rimliga och genomförbara. Igår hade jag tre punkter uppskrivna. Det var att hämta in ved, gå en promenad och göra lite bokföring. Det tog emot att göra dem, men jag gjorde dem ändå. Skulle önska att jag kunde göra lite saker av lust också så jag inte bara behöver pressa. Eller ja, jag sådde faktiskt lite frön igår. Det var något jag gjorde för att jag inte kunde låta bli. Skulle behöva mer sånt.
Nåväl, jag kom upp ur sängen idag också trots allt. Tände eld i vedspisen, lagade frukost och åt. Nu sitter jag här vid datorn och skriver för jag har inget bättre för mig. Jag tillbringar nästan all min tid vid datorn. Lite trist att det ska vara så. Men det är så det blir.