Att löshoppa en häst som du ev ska köpa?!

P

pooutinoouti

Jag ska ev köpa en häst. Tänkte kolla vad tycker ni om att fråga om jag får löshoppa den i mitt stall för att se hur den rör sig m.m.?

MVH pooutinoouti

Sv: Att löshoppa en häst som du ev ska köpa?!

Måste du löshoppa den för att se hur den rör sig? Hur gammal är hästen och vad är det för häst?

om du vbara vill se den röra sej så släpp den i ridhus,ridabana,hage eller nått liknande.
vill du se den hoppa så är de bara löshoppning (om du inte kan hoppa den uppsuttet).

jag skulle fråga om jag fick se den löshoppa om de var en hopphäst jag skulle köpa.

låter väl som en bra idé tycker jag :)

Varför inte provrida och hoppa själv hemma hos dom som äger hästen?

Jag har det men den är import från tyskland och endast åtta år så jag tänkte kolla vad han som har hoppningen säger om hopptekniken. Jag vill göra det på det stallet där jag kommer stalla upp hästen efter köpet för då får jag både transportera den och se hur den är på nya platser. Ridit och hoppat själv har jag redan gjort. Men imorgon ska vi dit för sista koll sedan lägger vi handpenning och ringer klinikenom besiktning :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 772
Senast: morgaine
·
Hästvård Hejsan Vårt stall har provtagit två hästar för EHV-1 då de haft neurologiska besvär. Vi får troligen provsvaren imorgon. Min häst som är...
Svar
3
· Visningar
478
Senast: Anonym456
·
Utrustning Tjo, har tänkt ge mig på att bygga ett gäng cavalettistöd. Men, jag har typ noll erfarenhet av dom utöver sockerbitar för hundra år...
Svar
11
· Visningar
725
Senast: Mia_R
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 037
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24