Welsh
Trådstartare
har en lastbil för B-körkort. Hästarna älskar den, får plats 2 bredåkare alt 2 ston med föl. Rymligt och fint skåp. Lite rostig på förarhytten men enligt bilmek från Iveco så är den inte rostig på väsentliga platser. Nya bromsrör och bromsar runt om, nya sommardäck. En riktig pärla TILLS oljekylaren gick sönder under färd och på 2 röda så blev det en skuren motor. har fått tag på en mekfirma som sätter in en beg motor (gått 22 ooo mil) för 25 000kr.
Är det värt pengarna????
Vad skulle ni ha gjort?
kan tillägga att mina damer är inte så pigga på att åka transport efter att ha lyxen att åka lastbil :smirk:
Har sett i annonser att en beg bil i någorlunda samma årsmodell och modernitet kostar runt 190 000:-
Min bil var iallafall förrut en bil med lite personbilskänsla och inte som de gamla VW samt Ford från slutet av 80 talet som min man fick lumpar minnen av. Man hör radione på låg volym och det gick att prata obehindrat i den. (Ganska viktigt när man kör långt)
Är det värt pengarna????
Vad skulle ni ha gjort?
kan tillägga att mina damer är inte så pigga på att åka transport efter att ha lyxen att åka lastbil :smirk:
Har sett i annonser att en beg bil i någorlunda samma årsmodell och modernitet kostar runt 190 000:-
Min bil var iallafall förrut en bil med lite personbilskänsla och inte som de gamla VW samt Ford från slutet av 80 talet som min man fick lumpar minnen av. Man hör radione på låg volym och det gick att prata obehindrat i den. (Ganska viktigt när man kör långt)