Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det finns sådana där mina föräldrar bor. Här har vi dem inte, utan vi har en "foodbank" istället, vilket fungerar liknande fast är mer organiserat. Men även där kan en ju inte se utanpå en människa hur hen har det ställt och börja gorma om att det minsann är till för dem som har det värre.En del affärer, jag har inte varit i nån sån, har en kyl/hylla där folk kan donera varor de köpt och så får behövande ta gratis. Fast det är ju en annan sak.
På andra varor med nedsatt pris är det först till kvarn.
Om folk skulle döma inkomsten efter utseendet skulle ingen skälla på mig för att jag köper de billiga kort datum-varorna!Det finns sådana där mina föräldrar bor. Här har vi dem inte, utan vi har en "foodbank" istället, vilket fungerar liknande fast är mer organiserat. Men även där kan en ju inte se utanpå en människa hur hen har det ställt och börja gorma om att det minsann är till för dem som har det värre.
Håller dock med om att det är en helt annan sak och tror det är ovanligt att folk med tillräckliga medel är där och tar för sig.
Hear, hear!Om folk skulle döma inkomsten efter utseendet skulle ingen skälla på mig för att jag köper de billiga kort datum-varorna!
Samma här. Handlar oftast i stallkläder och det är milt utryckt inte så helaOm folk skulle döma inkomsten efter utseendet skulle ingen skälla på mig för att jag köper de billiga kort datum-varorna!
Hur kommer det sig att det är så mycket som kastas utan att man försöker sälja det? Är man som butik rädd att folk ska sluta köpa till ordinarie pris om utbudet är för stort?Med tanke på hur liten del av varor i riskzon för att bli matsvinn som faktiskt säljs rabatterat så har jag aldrig tänkt på det sättet. Jag köper så mycket jag behöver av kort datum och andra rabatterade varor. Om det står 5 rabatterade mjölk i affären finns med största sannolikhet 20-30 till som går i containern. Såklart inte av alla varor men som måttstock.