Att köra med släp

Alla fordon drar ju mer soppa ju fortare man kör? Man får ju ut fler kilometer per liter bensin om man kör lugnare?
Klart en omkörning kostar, ingen som påstått något annat?
Det drar mer bränsle ju mer man trycker på pedalen, men man måste inte stampa plattan i mattan (så det drar mest bränsle) vid en omkörning med rätt planering, skulle kunna säga en halv flygande omkörning. Sen kan man även ta hjälp av t ex backar (det går att göra rullande omkörningar utan gas gäller nog dock mer tunga fordon). :)
 
  • Gilla
Reactions: ptr

Liknande trådar

Utrustning Hej jag letar efter ett nytt släp då mitt börjar sjunga på sista versen. Jag har snöat in på Fautras och då speciellt Oblic+2. Någon...
Svar
4
· Visningar
1 353
Senast: Lemeie
·
Hästhantering Hej, Har så smått börjat leta nya hästlastbil och inser att det är väldigt många som har stuteriinredning. Har fått höra kommentaren...
2
Svar
24
· Visningar
3 286
Senast: Stekspaden
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 702
Senast: Cocos
·
Relationer Jag vet varken ut eller in. Jag behöver råd eller nån att ventilera med anonymt. Jag bor med min sambo tillsammans med min mamma och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
13 235
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp