bigganl
Trådstartare
Men nu reagerade du ju uppenbarligen så starkt att du skrev en tråd om det, vilket är konstigt om det är en känsla som har uppkommit två gånger på 48 år. Jag menar, märkliga människor och skitstövlar träffar åtminstone jag på titt som tätt och då brukar jag avfärda dem som det också (ibland felaktigt). Inget konstigt med det, jag är mänsklig. Vad många reagerar på är att du tycks knyta klädsel, utseende och samtalsämnen till deras beteende och personlighet (eller brist på personlighet) - och du verkar inte ens märka att du gör det gång på gång, till och med i svaren där du skriver att du inte bryr dig om deras klädsel och utseende.
Ja det var en otäck känsla. Hade den varit vanlig för mig hade jag nog inte reagerat, men den har dykt upp i tankarna emellanåt och när jag satt och pratade med grannen förra veckan kom det upp igen. Då tänkte jag att det kan vara något att skriva en tråd om för att höra hur andra tänker kring detta och om det finns några bra råd att snappa upp. (vilket jag också fått).
Detta med klädseln har ju som sagt inte med saken att göra. jag tog med det bara för att försöka göra bilden så tydlig som möjlitg. Jag har sagt att det var ett misstag eftersom några missförstått det. Det var dumt. Det är svårt att försöka beskriva en känsla och en stämning. Det blev tyvärr inte så tydligt som jag hoppats. Jag var dum nog att vara ironisk också och det var nog inte helt lämpligt. Ironi är ju svårt att få fram i text. Mitt misstag.