Sv: Att jobba med hästar/ i stall(LÖN?)
En? Jag har aldrig talat om en. Jag har talat om grupper och statistiska sannolikheter. Är det roligt att missförstå så mycket som du gör? (Och intressant att hästtjejen är vältränad, medans mannen i ditt exempel duger som han är.)
Det som är intressant är att man tydligen måste förtydliga allt man skriver.
För att du ska förstå så ändrar jag meningen till: Kan du aldrig ha träffat NÅGON stark kvinna.
Jag menar inte att det bara finns EN stark kvinna.
Jag syftade på en man som inte tränar massor, utan en man resp kvinna som har likvärdiga träningsupplägg.
Kunde lätt ha misstolkats.
[QUTOE]Jo, men det är väldigt intressant att just Twain sade det. För de flesta artister vill ju att alla skall uppskatta deras musik. Och här har vi en som uttryckligen sade att det finns vissa personer som inte skall gilla musiken, bara tolerera den såpass att de kan sköta sitt arbete.
Så det räcker med att du inte är allergisk, kan dra jämt med hästarna och är normalbegåvad för att kunna fodra och mocka. Allt annat är överflödigt vad fodringen och mockningen anbelagar.
[/QUOTE]
Jag tycker detä r ganska ointressant vem som sa det faktiskt
Du vet, det som låter bra i media...
Det är inte alltid det räcker i hästskötaryrket. Ska man bara ha stallskötsel på schemat så är det klart det räcker.
Men jag är ändå övertygad om att någon som tycker det är kul gör det bättre.
Överskattat. Det räcker med att man tolererar sitt arbete för att kunna utföra det.
För att KUNNA ja, men det är få människor som lägger ner energi /effektivitet i ett jobb de 'avskyr'.
Övrig skötsel och känsla har man inte grovarbetare till.
Nej men inom hästskötaryrket så handlar det nästan alltid om att även hantera och ha kontakt med hästarna, det antog jag att du visste.
Det är få ställen som anställer en stallskötare och en hästskötare. (Det gäller ju iprincip bara större anläggningar)
Det känns som att du aldrig har träffat på folk som arbetar dåligt, eller vantrivs med det de jobbar med. Har du verkligen haft den turen?!