Jag har bott så utan möjlighet till bil.Alltså, jag begriper verkligen inte mig på er som tycker att " det är surt för de som inte kommer fram som de ska, men ändå rätt av busschaffören"
På vilket sätt är det rätt att man ska riskera att bli av med sitt jobb på sikt för att en busschaufför ska på eget bevåg "straffar" alla i bussen kollektivt för att några inte betalar?
De som plankar här iaf, hade inte åkt buss alls annars, dvs inga penar som gick förlorade. Däremot så åker ingen buss här om man har en tid att passa, för att det är alldeles för osäkert om man kommer fram i tid.
Ni som svarar att det är helt i sin ordning, kanske har en buss som kommer var 5'e minut, så missar man en anslutning så tar man nästa och inga problem.
Här om man missar sin anslutning, så kommer man fram som tidigast 1 timma senare, som värst 2 timmar senare. Den gången bussen gick sönder mitt på vägen, fick jag ogiltig frånvaro från jobbet. Det är inte många gånger man kan få det, innan man får se sig om ett annat jobb.
Så kontentan av att "busschauffören gjorde rätt" är att man som betalande resenär helt enkelt avstår att ta bussen, och tar bilen istället.
Jättelyckat, verkligen.![]()
så jag tog en tidigare buss för att inte riskera att bli sen.
Visst jag fick kanske en timme på jobbet men då drack jag kaffe och tog det lugnt