Att hoppa...

Ämelie

Trådstartare
Ville bara göra en tråd om hur roligt det är att hoppa :love: Vad tycker ni är det bästa med hoppningen?
Jag älskar att hoppa högt och tävla förståss! Så fort min tränare höjer lite x-tra blir jag helt koncentrarad och får värsta adrenalin kicken, det är så härligt när man bara flyger över!
Kanske lite onödig tråd... men ändå :D

Sv: Att hoppa...

Så är det för mej oxå..
Bara det att ja blivit lite rädd för hoppningen efter diverse vurpor o avfallningar.. :crazy:
Men ja ger inte upp utan dum som jag är så fortsätter ja hoppa ändå trots min osäkerthet.. :p

Jag älskar hoppning, det bästa är nog ändå tävlingar. :P man får värsta adrenalinkicken där iaf. :) sen är det farten, och jag har värsta kärleken till studs och kombinationer=) :love:

Vet inte exakt vad det är som gör att det är så roligt, just nu är det nog bara att jag tycker om min häst så mycket. Det är en helt fantastisk känsla att rida honom på hinder.
Stora banor är himla roligt att rida, samtidigt som det är lika kul med vanliga övningar.

jag är alltid lite osäker på första hoppet över ett hinder men när man har tagit första steget så kommer värsat adrenalinkicken!:D älskar när man precis är över hindret:Dhehe

Jag älskar också hoppning. Speciellt nu när det har börjat stämma så bra mellan mig och ponnyn. Vi hoppar 1m banor helt utan problem nu, hon tvekar inte ens :)
För ett år sedan tog vi oss inte över LC banor, utan vägrade ut oss på tredje hindret.

Och hon har blivit jättehinderklok. Hon stannar aldrig, tycker hon ett hinder är läskigt, så lyfter hon bara lite extra på benen och gör ett monsterhopp :)

Känslan att flyga över en paralell oxer på 1,50 är en kick som är obeskrivbar, man är lixom 1 med hästen... nästan lika bra som en orgasm :D

busungeN skrev:
Känslan att flyga över en paralell oxer på 1,50 är en kick som är obeskrivbar, man är lixom 1 med hästen... nästan lika bra som en orgasm :D

Håller med, fast jag tycker trippelbarrar är roligare :banana:

Ämelie skrev:
Håller med, fast jag tycker trippelbarrar är roligare :banana:

Ja ! Trippelbarr är den roligaste hindersorten ! Man känner liksom hur hästen verkligen flyger över hindret ! :D

Jag vet inte riktigt, men att hoppa en svår bana och allt bara flyter.... det är häftigt. Full koncentration och uppmärksamhet på hindren tillsammans med hästen.
Jag vet inte om det är kraften, men det är mäktigt att sitta på en 550kg häst och hoppa stora banor, sen har jag en helt fantastisk häst också.

Jag tycker det bästa med hoppningen är känslan man får just då man klarat hindret. Alla spänningar är borta och man känner sig... Ja, hur känner man sig? Glad typ :p

aaa... när allt bara flyter på sådär jätteperfekt, man e ett med hästen och bara flyger över hindren... ja, ni vet. :D

Men ännu bättre är ju - terränghinder! :love: :love:

Jag älskar att hoppa, trots att min sprättiga arabtant laddar som om det vore 2 meter, även på cavaletti (det brukar sällan uppfattas som cavaletti enligt henne) så är det jätteroligt men jag ör en fegis och hoppar inte särskilt högt... För tillfället hoppar jag inte 50 cm... :rofl:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
963
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 096
Senast: Bison
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 473
Senast: Ragdoll
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 788
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka