Att handla innan ankomsten av en alldeles ny människa...

Sv: Att handla innan ankomsten av en alldeles ny människa...

Jag hade aldrig överlevt utan min bröstpump... allt annat kom sekundärt första tiden, inte ens blöjor var lika nödvändiga :rofl:
 
Sv: Att handla innan ankomsten av en alldeles ny människa...

Du har inte haft kräkbarn va? :D

Däremot kan man köpa till kläder efter att barnet har kommit också, men vi hade nog 56 tills att E var 3 månader

Kräktes ditt barn verkligen mkt redan första månaden? Mina barn har mest kräks runt 3 mån.
Och båda mina barn hade 56 redan när de föddes så allt vi köpt i 50 blev oanvänt.
 
Sv: Att handla innan ankomsten av en alldeles ny människa...

Ja hon har alltid kräkts rätt mycket, accelerade runt 2 månaders ålder :)
 
Sv: Att handla innan ankomsten av en alldeles ny människa...

Räkna inte med att behöva köpa speciellt mkt kläder i storlek 50/56! Dels eftersom de flesta nyfödda inte smutsar ner sina kläder så mkt, man behöver inte byta flera ggr varje dag, dels eftersom de växer ur dem redan efter 1-2 månader (om man inte fått ett litet barn) och dels eftersom ni säkert kommer få en hel del i present när Räkan kommit ut.

Om man inte får en kräkis förståss ... Vi gjorde av med massor av ombyten per dag från det att Melker föddes, blev en hel del tvättande även om vi försökte ha honom naken så mycket som möjligt

Kan rekomendera IKEA:s tvättlappar i 3-pack som kräktrasor. Stora och torkar fort. Blir bara mjukare ju mer man tvättar dem och i riktigt bra kvalite. Vanliga små tvättlappar alt handdukar räckte aldrig till för oss :grin:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stötdämpning -sits
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka
Upp