Att handla från Kina - hur är det med storlekar?

Ramona

Trådstartare
Jag har länge gått och funderat på att beställa grejer från Light in the Box. Jag hade kunnat få en hel container full därifrån känner jag, men jag höll mig till två klänningar för att utvärdera hur det funkar.

Men nu är jag sjukt sugen på att beställa ett par jackor också. Och jag har ju inte fått mina klänningar än, så jag vet inte vad jag ska tänka och tycka om bolaget.

Jag jobbar ju på DHL och vi levererar hundratals paket bara i Göteborgs-distriktet från Light in the Box varje dag. De är enormt populära. Och flera av de kunderna som fått paket innan får nya paket. Jag har frågat ett par kunder hur de upplever Light in the Box, främst kvalitet och storlekar och alla verkar vara nöjda. Men jag är ändå väldigt skeptisk. Speciellt vad gäller storlekarna.

Jag är i normalfallet en ganska så normal 38. Ibland 40. Eller Medium. Mäter 96 cm runt brösten, 80 cm i midjan och exakt 100 cm runt rumpan. Enligt Light in the Box är jag då en EU XXL. ;)

Jag förstår också att kinesiska storlekar är mindre än västerländska, men är jag som normalt är en storlek 38 den största storleken som finns på deras hemsida? Det verkar ju väldigt märkligt?!

Någon med erfarenhet? Någon som handlat därifrån och är nöjda/missnöjda?

Sv: Att handla från Kina - hur är det med storlekar?

Holy Cow :crazy: du har skapat ett behov ... minst tva jackor blir det nog nar jag kommer hem.:p

Instämmer!!! Och tackar TS för tipset :) Hade missat att detta företag finns.

Med tanke på hur små kineserna är låter det troligt att vår 38/40 skulle vara det största de har. Men eftersom de säljer world wide så blir det ju för smått för att nå större del av konsumenterna så kanske det kommer större storlekar vartefter.

Nnjjjaaa ... Kina tillverkar ju huvuddelen av klader till vastvarlden sa att de skulle ha svart med storlekar har jag svart att tro. Jag vantar nog och hor vad Ramona sager om storlekarna pa plaggen som kommer innan jag bestaller nagot ... 30 - 50% rabatt for "Black Friday" eller inte.:p

Man ska nog inte förvånas om det blir så där med storlekarna. Vi har sålt T-shirtar i vår museibutik där M för dam motsvarade rätt så små CL-storlekar, och XL var som XS/S.

Nån som är förvånad över att vi har ett stort lager kvar?

Jag skulle handla åt min sambo senast jag var i Kina, och han som är Small vanligtvis fick Medium för säkerhets skull, och de grejerna satt TIGHT om baken på honom kan jag säga.

De skickar world wide för att det finns petita tjejer över hela världen ;) Har själv en petite bekant som får köpa allt ifrån Kina. Hon drunknar i svenska XS.

Jag skulle handla åt min sambo senast jag var i Kina, och han som är Small vanligtvis fick Medium för säkerhets skull, och de grejerna satt TIGHT om baken på honom kan jag säga.

Ja - min pappas bäste polare är en spenslig herre, han åker dit på jobbresor då och då, handlar billigt och får köpa XL i skjortor / tröjor där och han är max en M här.

Jag jobbade även med ett gäng killar som en gång på en Kinaresa fick bagaget försenat och var tvungna att handla lite första dagen för möten och så. De fick gå till en Big & Tall-shop trots att ingen av dem är längre än medel här och jag skulle gissa att ingen av dem heller är större än möjligen en L här.

Jag har handlat en hel del i Asien ... da jag ar ganska kort och smal ar det inga problem att hitta klarder som jag kan ha. Problemet ar att passformen ofta ar dalig da Asiaterna har en helt annan kroppsbyggnad. Att kopa BH, tillexempel, da aven de storre ar liksom hoptryckta mitt pa brosten. Jag har en som anvands ibland (nar jag behover tvatta:o) och den far mig att le varenda gang jag tar fram den:p

Nu har klänningarna kommit. Tur att jag köpte efter cm-storlekarna och inte efter vad jag vanligtvis köper. En klänning var dock för kort. Den är lite stretchig i materialet, så jag antar att den helt enkelt är för liten och jag stretchar ut den, varpå den blir kortare än tänkt. :(

Men den andra klänningen satt jättebra på! Storlek L på den.

Nu kollar jag på två jackor jag vill ha. Vilken är snyggast? Eller ska man köpa båda två?
wappuu1381738989892.jpg

jmnfhz1376444201868.jpg

Jag tycker du ska ta båda.
På tal om kina storlekar så är det lika illa med hundkläder,lillan som har stolek 30cm här är en xxl där :banghead:
Detta gör att tradera fått ett uppsving på stickade tröjor till hund :D

Ta bada!:D De ar jattesnygga.

SA ... du tror att man tors bestalla darifran? Priset ar ratt nu nar det ar "Black Friday" har.

Jag tror att man törs beställa. Men klaga inte på mig ifall du inte blir nöjd. ;)

Det är inget fel på klänningarna jag fått, men jag vet ju inte hur allting annat är.

Jag vantar nog med att bestalla fran "Light in the Box" tills jag kommer hem. Men da blir det till att bestalla.:D

Jag har beställt, och jag kunde inte ha plaggen. För stora bröst, och plagg utan stretch.

Hur sköts införtullningen av detta godset? Har Ni som beställt krävts på tull och moms av kurirföretaget? Eller hur har det tullats in?

Har Ni som beställt krävts på tull och moms av kurirföretaget? Eller hur har det tullats in?
Jag förstår inte frågan. Det är ju tullen som fixar allting. Men för att grejerna ska kunna levereras så betalar kurirföretaget din tullfaktura, så att grejerna släpps ur tullen och kan levereras. Så har du normalt några dagar på dig att betala in de pengarna till kurirföretaget, som ligger ute med summan så länge.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka