Att hamstra

Sv: Att hamstra

Jag har aldrig varit med om en hamster som sparar sådär långa saker, men rätt så mycket i "bollar" i kinderna.

Sv: Att hamstra

De är rätt långa kindpåsarna.
Hade en vintervit vars kindpåse gick i sönder. Fästet längst in lossnade. Fick tyvärr avliva henne. Kindpåsen var avlång och i alla fall runt hälften av hamsterkroppen. Sitter fast på två punkter och däremellan som en expanderbar påse. Som en kondom ungerfär.
Stackars hamstern hade full sjå att försöka stoppa in påsen när jag hittade henne. Verkade inte ha ont utan bara irriterad över att det hon stoppade in trillade ut igen. Har aldrig varit med om liknande innan och hon hade inget i buren mer än sina vanliga fröer så varför den lossade är ett mysterium men jag lärde mig i alla fall hur en kindpåse ser ut och hur den sitter fast.

Liknande trådar

Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 089
Senast: Bison
·
Övr. Katt Nästan all kattmat innehållet fisk. I majoriteten av barnböcker/filmer är det fisk som ges till katter. Pekböcker har ofta att man ska...
Svar
8
· Visningar
880
Senast: ufot
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 164
Senast: Iamia
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 699

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka