Att ha häst i Danmark

Hannely

Trådstartare
Har börjat klura lite på att ev söka jobb i köpenhamn efter avslutad utbildning, arbetsmarknaden ser betydligt mer lovande ut där. Då måste jag ju isåfall få med mig hästen...
Nån som har koll på hästeriet i danmark? Tillgång på stallplatser kring storstäderna, priser, skillnad i hästhållning, marktillgång osv osv. Allt tänkbart är jag intresserad av!
 
Sv: Att ha häst i Danmark

Alla som jag känner som jobbar i Danmark och har häst/hästar, har hästen i Sverige och pendlar över bron till jobb. Det är mycket dyrare att bo i Danmark än i Sverige och så är det något med skatten också som gör det mer förmånligt.
Så priset på uppstallning av häst i Danmark är förmodligen då också högre än i Sverige.
 
Sv: Att ha häst i Danmark

Straxt utanför köpenhamn finns det ett större ridcenter där man kan stalla upp häst,Skulle tro att det är relativt dyrt där. Men har inte hört om något exakt pris. Mycket av foder som används i danmark hämtas från sverige, då det är dåligt om bra hö i danmark.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 427
Senast: _Taggis_
·
Hästmänniskan Jag blir mer och mer säker på att jag vill ta upp hästeriet igen. Jag sålde min häst 2010 och har sedan dess mer eller mindre varit helt...
2
Svar
30
· Visningar
3 818
Senast: Sporthorse
·
Hästmänniskan Jag vet att den enda som kan besluta om detta är jag själv, men lite input från oberoende personer kan ju aldrig vara fel, är oerhört...
Svar
16
· Visningar
1 861
Senast: ameo
·
Kropp & Själ Vill börja med att säga att den som vet eller har en aning vem jag är får gärna behålla det för sig själv.:) Ska försöka skriva så...
2
Svar
31
· Visningar
4 905

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp