Att göra i Dalsland?

När är ni där? Under nästa helg pågår norra Europas största bluesfestival i Åmål. Är värt ett besök även om man inte är nåt bluesfan. Man behöver verkligen inte in på festivalområdet utan räcker att promenera genom stan, är livemusik lite överallt och väldigt härlig stämning!

Tollebols kvarncafe, äta stenugnsbakad pizza på Dalslands skafferi, slussen i Håverud, Larssons gårdsbutik i ånimskog, fröbacken i fröskog. 😊
 
När är ni där? Under nästa helg pågår norra Europas största bluesfestival i Åmål. Är värt ett besök även om man inte är nåt bluesfan. Man behöver verkligen inte in på festivalområdet utan räcker att promenera genom stan, är livemusik lite överallt och väldigt härlig stämning!

Tollebols kvarncafe, äta stenugnsbakad pizza på Dalslands skafferi, slussen i Håverud, Larssons gårdsbutik i ånimskog, fröbacken i fröskog. 😊
Vi åker nu på Söndag och stannar en vecka. Ska absolut kolla upp det!
 
Not Quite i Fengerfors såklart!
En knutpunkt för konst och konsthantverk i Dalsland, fantastiskt fint där och kvalitativa utställningar. Även gott fika och bra bageri.
Klart värt ett besök.

Du tipsade om Not Quite för några år sedan när jag frågade här på forumet och det är ett av mina favoritställen i Sverige nu ❤️ Så tacksam för det!

@Viva Är vädret bra så har Tresticklans nationalpark otroligt härlig natur och fina leder.
 
Nu vet jag inte jättemycket om vad det finns att göra trots att pojkvännen bor där. Bor man på ett ställe så är det lätt att bli hemmablind 😃

Det finns hällristningar i Tisselskog/Högsbyn och en liten promenadväg i samband med det också. Fascinerande att sånt finns kvar!

Håverud, akvedukten och så har de fik/restaurang så man kan välja om man vill äta nått lättare eller en mer matig måltid.

Slusscafeet i Långbron, litet ställe att besöka vid fint väder.

Baldersnäs är fint också om man vill promenera.

Jag har inte testat aktivitets centret i Steneby(?), Dalslands aktiviteter. Men det verkar finnas rätt mycket olika saker att göra där.

Man kan ta rälsbussen som går några gånger om dagen och så finns det cykeldressin från Bengtsfors och norrut.

Annars finns det mycket fina promenadvägar och utsiktsplatser. Nu har kantarellerna också kommit 😃

I helgen var det någon fordonsutställning som Bengtsfors traktor och maskinförening håller i. Den är hela helgen.

Hoppas det finns nått som kan intressera 😃
 
När är ni där? Under nästa helg pågår norra Europas största bluesfestival i Åmål. Är värt ett besök även om man inte är nåt bluesfan. Man behöver verkligen inte in på festivalområdet utan räcker att promenera genom stan, är livemusik lite överallt och väldigt härlig stämning!

Tollebols kvarncafe, äta stenugnsbakad pizza på Dalslands skafferi, slussen i Håverud, Larssons gårdsbutik i ånimskog, fröbacken i fröskog. 😊
Fröbacken verkar dock stängt?
 

Liknande trådar

Fritid Jag har semester från onsdag nästa vecka och 3,5 veckor fram. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på och har inte heller ekonomi till...
2 3
Svar
49
· Visningar
1 483
Senast: manda
·
Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
1 055
Senast: Fetaost
·
Fritid Jag, sambon, och hunden vill hyra en stuga på en camping i typ mellersta Sverige, tänk typ max 40 mil från Nyköping men inte i några...
2
Svar
25
· Visningar
1 229
Senast: ii-ssa
·
Kropp & Själ Någon mer här som har haft eller har det? https://www.1177.se/Dalarna/sjukdomar--besvar/konsorgan/besvar-vid-sex/vaginism/ Hur...
Svar
3
· Visningar
668

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp