Att föda eller inte föda...

C

Calenfiriel

...det är frågan, som vi går och funderar på just nu här hemma.

Kaninen blev parad för en månad sedan, och sedan en vecka tillbaka har jag varit övertygad om att hon inte blivit dräktig, då hon inte gjort några som helst ansträngningar med att bygga bo eller nåt.
Igår släppte jag ut henne till de andra, då hon suttit och haft extremt tråkigt i en månad.

Och nu, imorse när jag kom ut så såg jag att hon hade grävt ett hål, och höll på att släpa ner halm och att hon noppade päls från sig själv (inte så att hon har bara fläckar på magen, men ändå).
Kan hon ha blivit skendräktig helt plötsligt, i glädjen av att få komma ut ur isoleringen, eller har hon gått över tiden helt enkelt?
Nu ikväll grävde hon igen hålet igen och täckte med löst gräs, men dom brukar göra så på kvällen annars också, gräva igen hålen...

Kanske har hon "hållit sig" för att hon inte trivdes ensam i sin isoleringsbur? (som förövrigt är stor med tillgång till krypin och gräsplätt och gränsar till de andras hage så dom kan "prata" genom gallret, så SÅ isolerad har hon inte varit)

Det är väl bara att vänta ett par tre dagar och se.
Det känns dumt att bygga upp förväntingar igen efter att ha varit säker på att inte få några kaninungar, men det är så spännande!
Vad sysslar hon med egentligen? :crazy:

Sv: Att föda eller inte föda...

En kanin går dräktig 27-35 dagar! Jag tror hon har fött! Gå genast o känn i hålan :banana:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka