Att få plats

ifuh

Trådstartare
Kort fråga;

Är det fysiskt möjligt för en häst på 166 cm i mkh att bo i en box på 8,1 m2 ?

Har haft min storhäst en period i en Box som totalstorleken var tillräcklig men kortaste väggen var lite för kort enligt länsstyrelsens begränsningar. Hon rullade fast nån gång också.
- reglerna finns av en anledning och deras minsta mått är inte väl tilltagna och bör (Ska!) hållas om det inte är en väldigt tillfällig lösning. Men visst kommer den få plats.

Kort fråga;

Är det fysiskt möjligt för en häst på 166 cm i mkh att bo i en box på 8,1 m2 ?

Ja, men det är inte lagligt och kan vara farligt pga risken att rulla fast. Gäller det att förvara hästen några timmar tex på clinic mellan förmiddagens och eftermiddagens lektioner så hade jag kunnat tänka mig att göra det, men då sett det som nästan likvärdigt med att förvara hästen i transporten och alltså passat den hela tiden.

Liknande trådar

Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
36
· Visningar
3 114
Anläggning Hejsan svejsan. Jag har lite frågor angående underlag som är mer tillfälligt till en ungefär 4 m lång och 5 m bred spilta med slang...
Svar
2
· Visningar
390
Senast: tara
·
Anläggning Vi har möjlighet att ha öppna ”luckor” mot stallgången i fronten på hästarnas boxar. Min häst är extremt pillig så hon har tidigare...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 210
Senast: Tualma
·
Anläggning Vi planerar att anlägga en spolplats utomhus till våren och jag vill gärna höra om era bra och dåliga erfarenheter av liknande. I...
Svar
14
· Visningar
1 057
Senast: hamilton1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka