Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja alltså det går ju liksom att tvätta sig med vatten eller tyg? dessutom kan det ju bli svårt o spola om det blir så illa att strömmen lägger av skulle hellre bunkrat våtservetter de kan man ju använda till att tvätta sig överallt medToapapper!!! Varför folk behöver en bal hemma är fortfarande ett mysterium. Eller bunkrar inte svenskar det?
OT men klarar du dig enbart med libre? Det kan ju ändå vara väldigt stor skillnad mellan resultat på libre och sticka. Senast förra veckan hade jag ett fall med 16.6 på libre och 7,2 med sticka. Sen 5.7 libre och LO med sticka. Pilen åt sidan alla gånger... Nu fanns det ju förklaringar till resultaten men ändå.
Hur ska dom ens ha användning för det om de ej har mat? Lär ju inte komma ut något då tänker jag så man får användning av pappretKan vi inte försöka spåra upp någon som tokbunkrat toapapper och fråga varför? Jag är så förbaskat nyfiken!
http://outdoorprepper.blogspot.com/2016/05/toalettpapper-for-en-prepper.htmlUndra hur mycket toapapper en riktig prepper bunkrar? Det tar ju tämligen stor plats, särskilt om man tänker att det ska räcka i några år.
Såg ju ut som en tampong först och tänkte ifall det är meningen man skall stoppa upp den i baken eller vad?
Oooh, men så praktiskt! Måste kolla hur nedbrytbara de är, men suveränt att ha med ut om man ska vildcampa några dagar ju!
Ja det är så trist att det ska vara på det viset. Har epilepsi och vet att mina mediciner, framför allt den ena har blivit restad några gånger redan, jag har dock lyckats ha ett litet lager hemma så jag klarar mig, tror att det en gång var dubbla recept och därmed ett uttag som egentligen var för nära inpå det andra fast på det andra receptet som gjorde det. Inte alls mig emot, tvärtom. Medicinen håller sig då jag tar äldsta först och eftersom jag alltid får beställa medicinen så är det bra att alltid vara ute i god tid och att alltid ha hemma. Är ju en medicin jag inte kan vara utan. För något år sedan var just den restad varpå jag riskerade att stå utan helt, om jag inte hade haft ett litet lager hemma, därefter har jag alltid varit extra noga med att alltid ha den medicinen hemma så mycket jag kan.Jag antar att det pga viruset kommer bli brist på både det ena och det andra, vi har inte några stora lager i Sverige utan det mesta är on demand så när något stör ett av leden i tillverkning och transport kan brister uppstå ganska snabbt.
Jo jag känner så också. Det blir att man får hamstra särskilt medicin man är beroende av för att inte riskera att bli utan.Ja det är så trist att det ska vara på det viset. Har epilepsi och vet att mina mediciner, framför allt den ena har blivit restad några gånger redan, jag har dock lyckats ha ett litet lager hemma så jag klarar mig, tror att det en gång var dubbla recept och därmed ett uttag som egentligen var för nära inpå det andra fast på det andra receptet som gjorde det. Inte alls mig emot, tvärtom. Medicinen håller sig då jag tar äldsta först och eftersom jag alltid får beställa medicinen så är det bra att alltid vara ute i god tid och att alltid ha hemma. Är ju en medicin jag inte kan vara utan. För något år sedan var just den restad varpå jag riskerade att stå utan helt, om jag inte hade haft ett litet lager hemma, därefter har jag alltid varit extra noga med att alltid ha den medicinen hemma så mycket jag kan.
Men just Alvedon och liknande saker kan man ju ha ett litet lager av hemma ändå utan att bunkra upp när det blir en kris, om man som jag tar de tabletterna ofta. De blir inte gamla här om man gör på rätt sätt och hamstrar man över tid går det ju inte ut över andra som det gör nu när alla får för sig att bunkra liksom. De är min räddning vid huvudvärk.... så att det inte blir migrän av det!
Det är det här hysteriska jag inte gillar, att folk får panik NU och bunkrar. Ha det gjort redan så behöver man bara fylla på ju?
Precis, men inte för att de preppar för Corona utan för att de preppar generellt liksom
Ja alltså det går ju liksom att tvätta sig med vatten eller tyg? dessutom kan det ju bli svårt o spola om det blir så illa att strömmen lägger av skulle hellre bunkrat våtservetter de kan man ju använda till att tvätta sig överallt med
Och man ska oxå hålla det på en mus/rått säker plats,annars blir det konfettiUndra hur mycket toapapper en riktig prepper bunkrar? Det tar ju tämligen stor plats, särskilt om man tänker att det ska räcka i några år.
Kan vi inte försöka spåra upp någon som tokbunkrat toapapper och fråga varför? Jag är så förbaskat nyfiken!
De tar det säkra före det osäkra!Jag är också nyfiken! Som referenspunkt kan jag berätta att på mitt halvstora Coop i en större stad fanns ikväll mer toapapper än jag nånsin sett där förut... alltså, de hade bullat upp med mängder
Producenterna hinner ju inte med det är säkert inte helt lätt att dubbla produktionen på ett par dagar och det måste finnas råvara på platsVar och handlade igår och nu såg jag att en hel del av pastahyllorna stod tomma samt toapappret verkar folk också ha gått loss på . Hittade ett par storpack toarullar längst bort på hyllan.
Just toapapper lär det väl inte bli brist på här, just skog och pappersmassaindustri har vi väl en hel del av i vårt land tänker jag?
Det hade kanske stora mängder kvar från tidigare kampanjer eller så var de lite förutseende och beställde hem för flera veckor sedan toapapper har inget bäst före datumJag är också nyfiken! Som referenspunkt kan jag berätta att på mitt halvstora Coop i en större stad fanns ikväll mer toapapper än jag nånsin sett där förut... alltså, de hade bullat upp med mängder
Eller möter helt enkelt efterfrågan.De tar det säkra före det osäkra!