Att bo i lägenhet högt upp med hund?

kossankaj

Trådstartare
Jag bor för tillfället i hus med mina hundar, och har tidigare alltid bott i hus samt en lägenhet i markplan.
NU ser min situation ut så att jag kommer behöva bo i en lägenhet måndag-torsdag/fredag varje vecka.
Och hus på helgerna.

Jag undrar hur det är att bo i lägenhet högt upp med hund?
Är det besvärligt att rasta/promenader, genom att behöva ha så långt ner till marken?
Är rädd att det ska börja brinna och ingen räddar mina hundarO_o

Har en lägenhet på fjärde våningen som jag blivit erbjuden nu, lägenheten är riktigt fin och fräsh, men ja högt upp som sagt...:sneaky:

Sv: Att bo i lägenhet högt upp med hund?

Tvivlar på att alla hundägare bor i villa. Det är nog fler än en familj med hund som bor i lägenhet högt upp ;)
Så det ska nog inte vara nåt problem.

Vi har bott i lägenhet på 2:a våningen i 3 år nu, funkar hur bra som helst. Vi har vänner som bor på 7:e våningen med hund, funkar också utmärkt.

Jag bodde på 3:e våningen utan hiss med valpis, även det gick:)

Jag har bott på fjärde våningen utan hiss med hund - inga problem! :)

Inga problem alls! Visst är det smidigare med kvälksrastningen om man bara kan släppa ut på tomten men annars lugnt tycker jag. Har även haft valp i lgh högst upp.

Bodde så när min förra var valp. Inte jobbigare att ta ut hunden för rastning än gå och handla eller annat man måste lämna lägenheten för :)

Det är inga problem alls att bo högst upp. Jag tycker att det är skönt. ;) Tar nån minut extra från lägenhetsdörren och ut, men annars är det ingen skillnad mot att bo på markplan. Bor man i lägenhet bör man ju ändå inte bara öppna upp dörren och släppa ut hundarna, om man inte gillar att göra sig ovän med grannarna. :D

Jag bodde på våning 9 med 2 hundar, varav en valpis... Funkade utmärkt! Lite jobbigt ibland om valpisen va kissnödig mitt i natten, 30 minus ute och man måste springa ner 9 våningar och sen frysa fötterna av sig :D

Om vi säger såhär: jag är avundsjuk på de som bor i lägenhet högt upp ;)

Jag själv bor på bottenvåning. Det innebär att alla som passerar utanför lägenheten är nästan "på" oss. Det innebär att min Aysu som tycker det är jobbigt med vissa hundmöten känner ett starkt behov av att vakta när hundarna går rakt mot henne när hon ligger på sängen och tittar ut. Det innebär också att hon vill kasta sig genom fönstret när någon hare, katt eller fågel passerar.

När vi är hos min mor, som bor på 8e våningen, så nöjer sig Aysu med att titta ut genom fönstret och nyfiket följa de hundar och människor som rör sig ute på gatan. Tyst, lugnt och utan känsla av att behöva vakta. Betydligt mer avslappnat så.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 078
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej alla! Det här är mitt första inlägg här och jag hoppas på att få lite tips och råd kring min tös som är sex månader, jag har läst...
2
Svar
21
· Visningar
4 037
Senast: ls2023
·
Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
5 043
Senast: Milosari
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 044

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Uppdateringstråd #2
  • Hur ska jag rida het häst
  • Hård nacke

Omröstningar