Att bli "vuxen"

Sv: Att bli "vuxen"

Det bästa är friheten, allt man kan göra. Sex är ju positivt också.

Det sämsta är att man blir äldre, att tiden liksom börjar rinna ut, och allt tråkigt ansvar man måste ta. Jag är inte så bra på sånt, ärligt talat känner jag mig inte särskilt vuxen i flera avseenden.

Bästa: Att jag inte är beroende av min mamma längre och kan träffa henne så sällan jag vill.

Sämsta: En blir medveten om hur sjuk världen är och hur lite jag som ensam person kan påverka det.

Hoppar in från Senior, med facit... :D

Bäst med att vara vuxen tror jag är att man har lättare och lättare efterhand att strunta i normer och hur man "ska" vara och göra. Det intryck man har av omvärlden, och av den situation man själv är i, baseras ju till stor del på vilka erfarenheter (och även kunskaper) man har. Allt eftersom man samlar på sig mer erfarenheter, upplevelser och kunskap omvärderar man saker och ting; det som t ex kändes som ofantligt viktigt och allvarligt när man var 15 får ofta en litet annan betydelse när man är 40. :)

Sämst... två grejor. Dels att ju äldre man blir desto mer medveten blir man om att det roliga tar slut en dag. Dels att den dagen faktiskt kommer för folk i ens närhet, då och då. Jag är bara litet drygt mitt i livet (om jag har tur) och saknar redan alldeles för många bra människor. :(

Det bästa: Ännu mer frihet! Jag kan bestämma allt helt själv. Jag uppskattar också att bo själv.
Det sämsta: Att inse att vuxna inte är sådär smarta som man trodde när man var liten :meh:

Det där är tyvärr inte facit, många (mig själv inräknat) får uppleva hur snabbt livet kan ta slut och hur det är att förlora närstående redan innan en blivit vuxen.

Det där är tyvärr inte facit, många (mig själv inräknat) får uppleva hur snabbt livet kan ta slut och hur det är att förlora närstående redan innan en blivit vuxen.
Nej, visst kan det hända när som helst - och några av de jag saknar hann inte bli vuxna själva heller. Men i allmänhet är det ju så att ju äldre man blir, desto mer glesnar det runt om en.

(Sen kan man ju kompensera det en aning genom att umgås med yngre vänner. :grin: )

Jag tycker en av de jobbigaste sakerna är att det ALDRIG står mat på bordet när man kommer hem och ALDRIG tvättar tvätten sig själv.

Framförallt maten... Och då var jag inte lika bortskämd med lagad mat som många andra. :arghh:

Liknande trådar

Relationer Har du blivit mobbad som vuxen på jobb, stall, förening etc? Hur yttrade det sig? Gick det att lösa eller fick du som var utsatt flytta...
2
Svar
37
· Visningar
2 138
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Vi funderar på kattungeköp… Hur är det egentligen med skillnader temperamentsmässigt med hane respektive hona? Den kommer kastreras...
Svar
17
· Visningar
877
Senast: Caoimhe
·
Hundhälsa Min mellanpudeltik på dryga 2 år är rätt dålig på att äta och svår att hålla i hull. Hon har sedan början av året ätit Royal Canin 4800...
Svar
10
· Visningar
633
Senast: Hawaii
·
Juridik & Ekonomi Vilket är det bästa ekonomiska beslut du tagit? Vilket är det sämsta ekonomiska beslut du tagit?
2 3
Svar
57
· Visningar
3 084
Senast: startpompe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar