Att "bli med häst" igen :/

S

Schrewelius85

Nu har man hamnat i en sån svår situation :( Lånade ut hästen för senare köp då jag är förtillfället Höggravid och har varken råd eller tid med häst.Hittade en väldigt trevlig tjej.Tyvärr blev han skadad med stor ekonomisk kris för hennes skull som följd. Så köp blir inte aktuellt för henne.Så nu står jag snart här med häst igen om ca 2 månader. Varken tid eller pengar och han är totalt ur kondis så sälja han på studs känns väldigt svårt. =( Känns jobbigt allt då man vet att man inte har råd :( Gud vad göra? ....

Sv: Att "bli med häst" igen :/

En kompis till mig ska ev hjälpa mig ett par dagar iveckan.Vi ska liksom dela på han både rid och ekonomisk.Men känns ändå skit liksom. är ju inte riktigt beredd på att få hem hästen nu. Funderar på att försöka få upp han i kondis igen när han kommer hem och därefter försöka på sålt han.Även om de smärtar,men har man inte råd så har man inte :S
Usch va jobbigt:crazy: Kan du inte be någon vän eller familjen om hjälp?

Usch vad jobbigt :( Man vill ju det bästa för sin lilla älskling. Det går inte att låna ut honom till någon annan som vill bygga upp honom. alt. långtidsfodervärd om du inte känner att du vill sälja honom i det skick han är nu?
Hoppas det löser sig för dig!

Tror de blir svårt att hitta ngn som vill bygga upp han igen,som man känner att man kan lite på med.De är så svårt de där med fodervärdar tycker jag :(
Sälja han som han ser ut nu,nej de känns varken rätt för mig eller honom. Som du säger,man vill ju såklart de bästa för sin älskling!!
Usch vad jobbigt :( Man vill ju det bästa för sin lilla älskling. Det går inte att låna ut honom till någon annan som vill bygga upp honom. alt. långtidsfodervärd om du inte känner att du vill sälja honom i det skick han är nu?
Hoppas det löser sig för dig!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 337
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
1 929
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Har haft två hästar som av olika anledningar fått tas bort. Den första var gammal. Det var sorgligt men OK. Hon hade haft ett bra...
2
Svar
26
· Visningar
2 207
Senast: Oknytt
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 428
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel