- Svar: 34
- Visningar: 3 630
Det är nu drygt 2 år sedan jag flyttade hit. Jag hade ingen som helst anknytning till orten och hade aldrig ens varit här innan jag åkte och tittade på huset hösten 2015. Ibland händer det att folk frågar om jag trivs här. Tyvärr kan jag inte direkt svara ja och duckar lite för frågan. Jag känner mig inte hemmastadd här. Naturen är annorlunda mot vad jag är van vid. Jag är heller inte van vid att alla butiker bara har öppet några timmar på lördagar och inget på söndagar. Mitt i veckan kan jag ju aldrig handla eftersom jag jobbar. Dessutom är utbudet i butikerna ganska dåligt i jämförelse med vad jag är van vid. Närmaste större stad ligger 6 mil bort och det är sällan jag kan motivera kostnad, tidsåtgång och energiförbrukning för att ta mig dit.
Ibland längtar jag tillbaka till Stockholm. Men jag vet samtidigt att det inte är ett alternativ. Några andra alternativ finns knappast heller. Jag vet inte riktigt vad det skulle vara. Så jag sitter still i båten och väntar på att jag så småningom ska börja känna mig hemmastadd här. Jag undrar bara hur lång tid det tar.
Ibland längtar jag tillbaka till Stockholm. Men jag vet samtidigt att det inte är ett alternativ. Några andra alternativ finns knappast heller. Jag vet inte riktigt vad det skulle vara. Så jag sitter still i båten och väntar på att jag så småningom ska börja känna mig hemmastadd här. Jag undrar bara hur lång tid det tar.